El sector comercial preveu un augment de la contractació d’entre el 2 i el 3%. Foto: Arxiu

Ja està tot a punt. Els torrons i els caganers ja han envaït els carrers de tot el país i els comerciants es preparen per intentar millorar les seves vendes i maquillar els resultats dels últims mesos. I és que durant el Nadal, el balanç de vendes dels botiguers millora considerablement.

Des de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC) s’espera que durant aquesta campanya de Nadal “s’incrementin les vendes un 4% respecte a l’any passat”, especialment en els sectors de l’alimentació, de l’electrònica i de la moda, entre altres.

Miquel Àngel Fraile, secretari general de CCC, assegura a aquesta publicació que “la situació de l’economia de les famílies ha millorat”, i assenyala que “l’atur s’ha reduït una mica, aspecte que provoca que enguany hi hagi més consumidors potencials”. A més, des de la CCC preveuen que l’ocupació en el sector augmenti entre un 2 i un 3%, el que podria significar la creació de prop de 6.000 llocs de treball.

Aquestes esperances se sumen a la lleugera millora dels resultats de venda durant l’últim semestre d’enguany, malgrat les temperatures anormals i lleugerament càlides de l’últim mes de novembre, un fenomen que ha perjudicat el sector de la moda, que no ha pogut vendre gaire roba de cara a aquesta temporada d’hivern.

IMPORTANT TRADICIONS
Durant el darrer cap de setmana de novembre el sector es va sumar a la campanya del Black Friday o Divendres Negre, una tradició anglosaxona importada durant la qual el petit i gran comerç ofereix descomptes d’entre el 20 i el 50%. “Estem en un món globalitzat, i tot i que hem de reforçar les nostres tradicions, si amb aquesta moda ajudem al fet que es mogui el consum, benvinguda sigui”, afegeix Fraile.

El comerç català frisa per trencar la dinàmica de pèrdues dels últims anys. “Veiem la llum al final del túnel, però encara no estem bé del tot”, conclou Fraile.

Optimisme contingut entre els botiguers de la ciutat

En general, el petit comerç local es mostra expectant davant la campanya de Nadal. Tot i així, les opinions sobre si enguany serà l’any de la recuperació, el punt d’inflexió d’unes campanyes per oblidar, varien.

Joaquín Nocete, president de la Federació d’Associació de Comerciants de Badalona, es mostra esperançat i assegura que “hi haurà un repunt en les vendes”. Nocete, a més, posa èmfasi en el “tracte de proximitat” que ofereix el petit comerç, en contraposició a l’actitud “més freda” de les grans superfícies. De manera similar s’expressa Ricardo Jiménez, president dels comerciants de Pérez Galdós, que diu que “el client s’està movent” i que hi ha “un ambient favorable per a les vendes”.

Óscar Palma, president del comerç de la Salut, discrepa lleugerament i diu que de moment les vendes “són les mateixes que l’any passat”, tot i que espera que els últims dies abans de Nadal “la gent surti a comprar”. El temps dirà si enguany es trenca la dinàmica negativa.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram