L’Oficina d’Informació al Consumidor va atendre més de 5.600 consultes durant l’any 2013. En general, les demandes van estar molt relacionades amb la telefonia mòbil, fixa i internet, però durant 2013 les queixes sobre els serveis i productes bancaris van augmentar considerablement, amb 296 expedients tramitats. En concret, l’OMIC va tramitar reclamacions d’afectats per participacions preferents i deute subordinat.

D’aquestes més de 5.600 consultes rebudes durant 2013, unes 1.500 s’han tramitat. D’aquestes, 894 van ser reclamacions, 458 queixes i 85 denúncies.

Per altra banda, es van fer 500 inspeccions d’establiments comercials, 121 de les quals van venir derivades d’expedients. En 370 d’aquestes inspeccions, incloses les efectuades als Mercats Municipals, hi han col·laborat altres administracions com la Diputació. Com a resultat d’aquestes campanyes s’han obert 27 expedients sancionadors.

En l’àmbit de la telefonia mòbil i fixa, un sector que sol englobar generalment moltes queixes, es van realitzar 386 expedients.

Pel que fa a l’atenció, l’oficina va atendre durant 2013 unes 340 persones de manera presencial, va respondre 600 correus electrònics i va atendre més de 1.000 trucades telefòniques. La regidora de Promoció Econòmica, Comerç, Consum i Turisme, Rosa Bertran, afirma que volen que el consumidor “se senti protegit, atès i defensat davant possibles conflictes”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram