estació de plaça Catalunya

Andana de l’estació de plaça Catalunya. Foto: Albert Hernàndez/ACN

L’ocupació i la valoració del servei dels diferents transports públics són els punts més crítics dels usuaris maresmencs. Aquestes són dues de les conclusions que el RACC ha extret en el seu estudi Anàlisi de l’experiència de l’usuari en el transport públic dels accessos a Barcelona. L’entitat ha analitzat els tres transports públics que connecten Barcelona amb l’àrea metropolitana, Bus Exprés, els Ferrocarrils de la Generalitat (FCG) i Rodalies recollint l’opinió dels usuaris.

Pel que fa a l’ocupació, el corredor del Maresme, juntament amb el del Delta de Llobregat, és el que va més ple en hora punta. Entre les 7:30 i les 8:30 hores, el corredor del Delta del Llobregat arriba al 99% d’ocupació i el del Maresme al 95% en les línies de Rodalies i Ferrocarrils. És a dir, estan al límit de la seva capacitat i l’estudi defineix el trajecte dels usuaris com a “molt incòmode”. Pel que fa al Bus Exprés, el percentatge del Maresme és del 83%.

L’estudi recull que el principal motiu de les persones enquestades que disposen de vehicle propi, i que decideixen anar amb transport, és evitar les congestions a la carretera.

Tenint en compte les condicions esmentades, la valoració mitjana dels usuaris sobre el transport públic interurbà és de 5,7 punts. Al Maresme, on l’ocupació està entre les més altes en la majoria dels transports, ni tan sols arriba a aprovar (4,9). És, de fet, la zona on els usuaris han optat per una puntuació més baixa.

A la valoració general, cap dels transports arriba al notable i Rodalies és el que menys punts obté de mitjana, amb un 5,5. Finalment, la proposta de millora per part dels usuaris enquestats que més es repeteix és l’augment de la freqüència.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram