Peatge

Enderroc del peatge de la C-32. Foto: ACN/Jordi Pujolar

Aquest mes de setembre es compleix un any de la fi del peatge de Vilassar. La nit que es van aixecar les barreres, els veïns dels municipis de la comarca ho celebraven. Ara, un any després, en fem balanç.

El trànsit ha augmentat en un any una mitjana d’un 30% a la C-32. De retruc, l’N-II ha perdut un percentatge similar de densitat de tràfic. Segons el secretari de Mobilitat i Logística de la Generalitat, uns 13.000 vehicles diaris menys al Baix Maresme. A banda, també ha caigut la sinistralitat a l’N-II: des que no hi ha peatges s’han registrat quatre morts, respecte dels nou de l’any anterior.

Entitats com ara Preservem el Maresme, que va lluitar durant molts anys per la supressió del peatge, celebren el primer any d’autovia alliberada, però són crítics amb el que consideren serrells pendents: “Quan va acabar la concessió es va arribar a un acord que valorem positivament, però aleshores s’hauria d’haver decidit, per exemple, què s’hi fa a la superfície que abans ocupava el peatge”, explica Jordi Pagés, membre de Preservem el Maresme. En aquest sentit, les propostes anirien des d’un espai verd a un aparcament dissuasiu, que connectés amb una línia de bus: “S’ha de potenciar el transport públic amb un vial ràpid d’unió en bus de tots els municipis de la zona amb Barcelona”, opina Pagés.

Qui més nota l’any sense peatges són els milers de persones que hi passen cada dia, com és el cas de la Maria, que fa el trajecte la Jonquera-Garraf: “Quan hi havia el peatge, anava per l’N-II, ara sempre per la C-32”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram