llum

El preu de la llum, protagonista en les reclamacions. Foto: Arxiu

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Maresme (OCIC) va fer el 2022 un total de 2.637 actuacions en matèria de consum. Tot i que la xifra és similar a la del 2021, s’ha detectat, segons l’OCIC, un increment notable de les reclamacions i consultes relacionades amb els subministraments bàsics com la llum, el gas i l’aigua. De fet, aquestes reclamacions suposen un 43% de totes les rebudes, amb un protagonisme de la llum. La resta tenen a veure amb la telefonia, el transport aeri (10%), els bancs i les assegurances (7%).

L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor del Maresme vehicula consultes, queixes, denúncies i reclamacions relacionades amb consum. Si és necessari també fa actuacions de mediació o d’arbitratge entre la persona reclamant i l’empresa.

Alguns dels exemples que ha gestionat l’OCIC són l’increment del 400% en la factura elèctrica a conseqüència de l’aplicació d’una tarifa que no havia estat contractada o factures de gas de 1.550 euros provocades per la regularització de les lectures de comptador.

En el primer car es va fer un arbitratge i es van estimar les reclamacions de l’usuari, ja que l’empresa subministradora no havia informat correctament dels canvis contractuals ni de les noves tarifes. En el segon, es va arribar a un acord mitjançant una mediació, perquè la subministradora només facturés el consum proporcional a un any tot i que feia 2 anys que no es llegia el comptador.

Pel que fa a les consultes dels consumidors, els serveis bàsics també encapçalen la llista amb un 37%, seguits de les compres en línia amb un 28%, transport aeri un 9%, bancs un 7% i assegurances amb un 4%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram