AMB Biz Barcelona

Foto: AMB

Aquest mes de novembre ha tingut lloc al Recinte Montjuïc de la Fira Barcelona la Fira Biz Barcelona, la fira de l’emprenedoria, el creixement empresarial i les startups, que aquest any ha posat l’accent en la innovació amb l’objectiu que el teixit productiu tingui més garanties a l’hora de superar els efectes generats per la covid i aconseguir la reactivació econòmica. L’esdeveniment ha reunit més de 300 ponents i 120 conferències amb consells, tendències i coneixements per a les persones emprenedores, els autònoms, les pimes i les startups. Es tracta d’una cita que qualsevol persona que vulgui emprendre el seu negoci o consolidar la seva empresa ha de tenir molt en compte per tot el que s’hi pot trobar.

Per quart any consecutiu, l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’AMB hi ha participat, ja que també n’és promotora, amb un estand propi, presentant una mostra dels seus programes més rellevants, desenvolupats juntament amb els diferents ajuntaments metropolitans.

Les polítiques relacionades amb la innovació empresarial i l’ocupació han estat els dos pilars

Tal com es va fer l’any passat i de manera paral·lela, la fira ha dedicat un espai al Saló de l’Ocupació, així com diversos tallers, xerrades i activitats incloses al programa BCN Talent. Les dues xerrades més destacades han estat ‘El 5G a la gestió dels PAE per afavorir la digitalització de la indústria’ i ‘HUB TALENT, una nova eina metropolitana per a la innovació empresarial’.

En paral·lel, també s’han presentat 15 programes a l’estand de l’Agència, en matèria de promoció econòmica i ocupació. Tots els programes tenen en la innovació la principal eina per afavorir el creixement econòmic sostenible i el desenvolupament local. Aquests programes han permès parlar, entre altres, d’economia circular, de l’experiència municipal en atraure inversions internacionals, de les beques relacionades amb la innovació, de les polítiques d’igualtat, del sistema alimentari o de la innovació en els centres corporatius i en la gestió de les comunitats energètiques.

Innovació i tecnologia

La presència de l’Agència de Desenvolupament Econòmic de l’AMB a la Fira Biz Barcelona demostra l’aposta clara de l’entitat que té a veure amb la innovació i la tecnologia per tal d’atreure inversions i fomentar l’autoocupació. L’objectiu és que l’àrea metropolitana de Barcelona sigui un territori capdavanter en projectes d’innovació econòmica, tecnològica i social, i d’aquesta manera afavorir la cohesió social, un altre dels pilars bàsic de l’acció diària de l’ens metropolità.

Per tal d’assolir tots aquests objectius, es vol establir una xarxa de centres d’innovació especialitzats i de referència que siguin espais de creativitat a partir de les iniciatives dels serveis locals, i amb la participació d’universitats, empreses, centres d’excel·lència, municipis i agents econòmics i socials. La base ha de ser l’intercanvi de bones pràctiques d’innovació en el camp de la promoció econòmica i la formació d’agents d’innovació que actuïn com a dinamitzadors dels projectes, entre els quals l’economia verda ha de tenir un pes important.

L’AMB ha organitzat dues xerrades i ha presentat 15 programes des del seu estand

En aquest escenari també es posa el focus en el talent jove i per aquest motiu es fa un acompanyament tutelat per a la posada en marxa de projectes de nous emprenedors. Això, juntament amb el fet de tenir la Formació Professional (FP) com un eix estratègic, consoliden l’aposta pels joves d’una forma clara i específica.

Empresa

D’altra banda, una altra de les principals apostes de l’AMB és el suport a l’empresa. La reindustrialització del territori metropolità és una prioritat per a la creació d’ocupació de qualitat. Es volen enfortir els sectors que disposen de gran potencial industrial i de valor afegit, els estratègics que són capdavanters, els que generen ocupació i emprenedoria i els que creen sinergies al territori.

L’Agència desenvolupa diferents accions en suport a l’empresa i l’emprenedoria metropolitana. Hi destaca la Plataforma de Serveis a l’empresa, un agregador web on consultar tots els recursos públics a l’abast del teixit productiu i comercial per donar suport als seus processos de creació, creixement, millora i innovació. També s’ha promogut la Xarxa de Oficines d’Atenció a l’Empresa Metropolitana (XOAEM), un nou recurs per estandarditzar els processos, serveis i recursos ofertats pels Ajuntaments metropolitans a les seves empreses i promoure accions per afavorir i dinamitzar l’associacionisme empresarial, l’anàlisi de les normatives urbanístiques i la consecució de certificacions de qualitat dels polígons industrials.

Contingut patrocinat per l’AMB.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram