La ciutadania reclama un poble amb menys cotxes. Foto: Twitter (@Superllisti)

L’Ajuntament de Vilassar de Mar està fent una aposta clara per impulsar els carrils bici al municipi. En el Ple de maig, els grups van aprovar el nou Pla Director de la Bicicleta (PDB), una iniciativa que ha de servir com a full de ruta per a tots els projectes i actuacions que es desenvolupin en aquest àmbit a la població.

Aquest plantejament es basa en la divisió del poble en dos eixos centrals diferents –de nord a sud i d’est a oest– que es ramifiquen per crear un entramat de carrils bici pensat per poder moure’s d’un extrem a l’altra del municipi utilitzant només aquestes vies. La intenció és poder ampliar progressivament la xarxa de carrils actual per avançar en la conformació d’una població 100% pedalable.

En aquest sentit, el consistori ha acordat prioritzar enguany fer totes aquelles vies que han de servir per “trencar barreres” entre els diferents barris del municipi. Entre els projectes previstos destaquen el carril que unirà el barri de la Xinesca amb el centre, facilitant l’accés dels veïns a equipaments com l’Escola els Alocs, l’Institut Pere Ribot o la Biblioteca, i la pacificació del tram superior de l’avinguda Montevideo, una de les artèries principals, on es construirà una plataforma única que compartiran bicicletes i vianants.

LA PACIFICACIÓ DE L’N-II
En paral·lel a aquesta iniciativa, entitats com Recuperem el Baix Maresme segueixen reivindicant la pacificació de l’N-II, un clam que podria començar a veure la llum el setembre, quan es retirin els peatges de la C-32. Cal recordar que els diferents municipis de la zona s’han compromès a treballar per unir amb vies pedalables Montgat i Mataró.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram