Una imatge de l’estació de tren de Premià de Mar. Foto: Google Maps

El maig de 2013, la nova estació de Renfe de Premià de Mar quedava inaugurada formalment. Des del mateix moment, i fins i tot abans, molts veïns van criticar les obres dutes a terme per Adif. Les queixes cristal·litzaven a finals d’aquell any amb la creació de la Plataforma Estació Premià, que va promoure mobilitzacions veïnals per demanar una millora de l’accessibilitat de la infraestructura.

Gairebé dos anys després, la plataforma ha anunciat que tornarà a convocar mobilitzacions, ja que considera que l’Ajuntament no ha complert els seus compromisos. “El consistori va dir que si a finals de 2013 Adif no es mostrava disposada a escoltar les demandes, emprendria accions legals, i ara com ara això no s’ha dut a terme”, afirma Lluís Soler, membre de la plataforma. “Des de llavors hem seguit rebent queixes de la gent sobre l’estació, i el fet que sigui un any electoral pot significar que siguem escoltats”, afegeix esperançat.

Les reivindicacions de la plataforma segueixen girant al voltant de la seguretat i l’accessibilitat de l’estació ferroviària, igual que el 2013. “El problema d’accessibilitat als ascensors és el mateix. Si no es canvien, hi ha cadires motoritzades de gent amb problemes de mobilitat que no hi poden entrar”, denuncia Soler. A més, actualment hi ha un dels dos ascensors que no funciona, i la plataforma lamenta que les escales mecàniques estan avariades força sovint. D’altra banda, Estació Premià considera que el paviment del vestíbul i les escales no és l’adequat, i en època de llevantades pot provocar relliscades i caigudes.

L’altre motiu principal de les reivindicacions veïnals és la seguretat. La remodelació de l’estació va comportar el tancament del pas soterrat i això obliga els passatgers a travessar la carretera N-II per accedir a les andanes. “Ja va haver-hi un atropellament mortal”, lamenta Soler.

“NO ÉS TAN FÀCIL”
El regidor d’Urbanisme de Premià de Mar, Antoni Sobirà, afirma que l’Ajuntament està totalment d’acord en la necessitat de millorar l’accessibilitat de l’estació. “El consistori és el principal afectat per la situació, i hem treballat molt intensament per resoldre els problemes”, assegura Sobirà. El regidor argumenta que complir el compromís d’emprendre accions legals contra Adif “no és tan fàcil”.

Per altra banda, Sobirà treu pit per les millores fetes a la zona pel govern municipal, entre les quals ressalta la il·luminació i l’endarreriment del límit d’aturada dels vehicles al pas de vianants, o el trasllat de la parada d’autobús a l’altre cantó de la vorera. De tota manera, el regidor d’Urbanisme reconeix la necessitat de reobrir el pas soterrat. “Quan els semàfors s’espatllen, creuar la nacional és molt perillós”, reconeix.

Sobirà fa una crida al “treball conjunt” entre l’Ajuntament i la plataforma. “Si ens barallem entre nosaltres, Adif i Renfe es freguen les mans”, avisa. Al Ple municipal del març, tots els grups van verbalitzar el seu suport a una moció presentada per la plataforma que demana una estació digna, còmoda i segura.

MOBILITZACIÓ
La plataforma vol obtenir compromisos més enllà del suport verbal i emprendrà mobilitzacions adreçades a l’Ajuntament i la Generalitat. “Volem pressionar per aconseguir que es facin accions perquè Adif arregli l’estació”, diu Soler. La plataforma iniciarà una campanya de recollida de firmes i convocarà una concentració al poble abans de les eleccions municipals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram