El Centre d’Atenció Primària (CAP) del Masnou. Foto: Aj. del Masnou

La reducció de l’horari del servei d’urgències al Masnou ha encès totes les alarmes. Centenars de persones van concentrar-se dilluns a les portes del Centre d’Atenció Primària (CAP) del municipi -que també dona servei a les poblacions veïnes de Teià i Alella- per reclamar que es recuperi l’atenció 24 hores a l’equipament, que va ser modificada pel Servei Català de la Salut el passat 23 de març amb motiu de l’esclat de la pandèmia.

Segons informa l’Ajuntament en un comunicat, des de Salut s’estava estudiant la possibilitat de modificar l’horari del Punt d’Atenció Continuada (PAC) del CAP del Masnou, reduint-ne el servei en dues hores més. Aquesta proposta es va posar sobre la taula en una reunió celebrada entre el govern local i representants de la Generalitat i de l’Institut Català de la Salut (l’ICS), argumentant la decisió en l’ús “poc freqüent” del servei d’urgències nocturnes i amb la dificultat de gestió d’un possible brot de coronavirus en un espai tan petit amb pocs professionals.

A la trobada també hi van assistir els portaveus dels diferents grups municipals, que es van mostrar molt reticents a qualsevol supressió del servei d’urgències, van criticar la manca d’informació i transparència en la presa de decisions que afectaven la ciutadania i es van oposar al que van qualificar de retallades per projectar un nou model d’atenció primària, un extrem que no va ser negat pels representants de Salut.

“Cadascú des de la seva responsabilitat hi haurà d’intervenir, sobretot pel que fa a l’atenció primària, que és la que afecta més directament veïns i veïnes”, va assenyalar l’alcalde del Masnou, Jaume Oliveras, que va reivindicar com una necessitat ciutadana el servei d’urgències permanent i que va proposar la creació d’una taula de treball entre els diferents actors implicats per debatre el model de futur.