N-II

Imatge de l’N-II al seu pas pel Maresme. Foto:Jordi Pujolar/ACN

El Departament de Territori va fer el 27 de novembre l’enèsima reunió amb alcaldes del Maresme sobre la pacificació de la carretera N-II. La consellera Esther Capella va assegurar que la transformació de la via serà una “realitat” gràcies a l’acord de pressupostos perquè “obliga” l’Estat a finançar les obres i que aquestes les acabarà executant la Generalitat a través d’una encomana de gestió. Ara, diu Capella, és “diferent” perquè és el Govern qui té “el control de l’execució”. L’acord preveu una inversió de 383 milions per convertir l’N-II en una via més per vianants.

Gairebé catorze anys després del traspàs de la titularitat de la carretera N-II al seu pas pel Maresme, la inversió per transformar-la sembla ara garantida. La inversió prevista al Maresme és de 384 milions, destinats majoritàriament a l’àmbit viari i amb la carretera N-II com a eix principal. Per pacificar l’N-II, però, també es faran canvis a la C-32, un cop alliberada de peatge. Del total de la inversió, hi ha 25 milions que invertirà Adif en la xarxa ferroviària. Aquestes inversions, però, no estan definides.

Nous accessos i carril bici

Pel que fa als canvis a les carreteres, els responsables de Territori han recordat els ja anunciats nous accessos a la C-32, als quans es van comprometre quan es van alliberar els peatges de l’autopista, ara fa dos anys. Se’n faran de nous a Alella, Teià, Premià de Mar, Cabrils, Canet i Calella. I es completarà l’enllaç de Llavaneres en direcció Girona. La previsió és que aquestes obres permetin reduir el trànsit de l’N-II en 10.000 vehicles al dia.

A més, la principal transformació de l’N-II passa per la reducció de carrils de circulació, l’ampliació de voreres per a la integració de l’actual carretera a l’entramat urbà dels pobles i la construcció d’un carril bici que travessi tota la comarca.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram