Ha arribat el dia. El número 1 de la nova publicació Línia Mar s’ha distribuit avui amb la clara vocació de ser referent periodístic al Baix Maresme. Editat pel Grup Comunicació 21, el periòdic forma part de la xarxa de publicacions de proximitat més gran del país. Amb 15.000 exemplars auditats per OJD, Línia Mar pretén cobrir el buit mediàtic existent a la franja costanera, sense arribar a Mataró.

Línia Mar és una publicació amb un clar component periodístic, d’alta difusió i que vol incentivar els trets identitaris de les nou poblacions on es distribueix: El Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Alella, Teià, Premià de Dalt, Vilassar de Dalt, Cabrils i Cabrera de Mar. El nou periòdic neix en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació. Els plans de la capçalera passen per incrementar el seu pes i arrelament i anar augmentant la difusió i paginació.

La xarxa Línia va guanyar el 2011 el premi Tassis-Torrent a la millor publicació. Grup Comunicació 21 edita una vintena de capçaleres de proximitat i actualment distribueix 361.300 exemplars mensuals auditats.

Transformar la quimera

per David Centol, editor del Grup Comunicació 21

Diuen que de la imprudència i de la inconsciència no pot sortir-ne res de bo. Però fa quinze anys, Grup Comunicació 21, que edita una vintena de capçaleres locals, va néixer precisament d’això. No hi ha cap raonament lògic ni científic que pugui explicar la decisió personal de fundar una publicació. Només es pot entendre des de l’estómac. Aquell que ens porta a fer coses irracionals però meravelloses. Coses necessàries, que contribueixen a fer que una societat avanci i sigui millor. El peatge és car, però ve edulcorat pel caramel d’un projecte que sempre neix romàntic i acaba sent realista. Dels núvols a terra, i si et descuides, al subsòl. I torna a remuntar. Qui treballa al gremi sap de què parlo. Tota una temeritat, vaja.

Per això, poder editar i imprimir el número 1 de la capçalera Línia Mar és motiu d’alegria i, segurament, de sorpresa. Però ja tenim 21 publicacions repartides per tota l’àrea metropolitana i, per tant, ens hem guanyat una bona dosi de credibilitat. La suor invertida per transformar la quimera en un simple sacerdoci al servei d’un projecte editorial ambiciós dóna fruits. Molt de treball, sempre, per mantenir les capçaleres vives i fer-les créixer, atrinxerats al timó davant l’ona i la tempesta recurrent. I feliços de fer-ho.

Com a fundador, editor i propietari de Línia Mar vull agrair (per avançat) la confiança dels lectors, sempre còmplices fidels, i dels anunciants, als quals els haurem de fer un monument per apostar per la premsa de proximitat en català, un somni que ja és una realitat plenament consolidada arreu.

Quinze anys després i… avui. Una mica més madurs, menys romàntics, més forts i menys incrèduls. Vivim un moment social apassionant. Formem part d’una col·lectivitat que demana obrir-se pas cap al futur. I Línia Mar, modestament, també ho vol explicar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram