La DO vol consolidar l’oferta enoturística. Foto: Arxiu

L’1 de novembre la presentació del vi novell Orígens posarà el punt final al Vi+, el mes dedicat a la Denominació d’Origen (DO) del vi d’Alella. Serà l’última de les moltes activitats relacionades amb el vi, la música, la gastronomia, la natura o el patrimoni que s’han celebrat als 23 municipis del Consorci Enoturístic de la DO Alella des que va començar el Vi+, a principis d’aquest octubre.

De fet, l’activitat de clausura es farà a Badalona, mentre que durant els últims 30 dies s’han organitzat activitats a Teià, El Masnou o Vilassar de Dalt. En total, més de 70 propostes en una programació que ha girat entorn del vi, els paisatges, la gastronomia i els productes autòctons. L’objectiu del Consorci, els ajuntaments que l’integren i els comerços i empreses que formen part del Club de Producte de la Ruta del Vi de la DO Alella és consolidar l’activitat a la zona. El vi és el punt de partida, però esperen impulsar l’oferta enoturística com a eina de promoció econòmica a Alella i al seu entorn, per exemple a les comarques del Maresme, Barcelonès o el Vallès Oriental.

TianencLa voluntat del Consorci és potenciar un turisme de tipus familiar, que busqui activitats esportives o relacionades amb la gastronomia. Estratègicament, el Consorci defensa la viabilitat de consolidar-se com a pol turístic aprofitant l’atracció de turistes internacionals que genera Barcelona, retenint els visitants que viatgen a la capital catalana a la DO Alella. A més, també s’aposta per fomentar el turisme intern procedent de municipis catalans i espanyols.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram