Ajuntament de Vilassar

Façana de l’Ajuntament. Foto: Ajuntament de Vilassar de Mar

L’Ajuntament de Vilassar de Mar continua reclamant a Endesa que solucioni els reiterats talls de subministrament elèctric que pateix el municipi. L’empresa ja va comunicar la setmana passada al govern municipal que els talls produïts tant a habitatges com a l’espai públic es deuen a un problema amb un transformador situat al carrer Jeroni Marsal i a una de les línies d’alimentació, que falla.

Ara, en un comunicat, el consistori assegura que, tot i que en les darreres setmanes la companya elèctrica està fent actuacions per millorar la situació, continua exigint que es trobi una solució com més aviat millor. A més, recorda que instal·lacions com les línies de distribució són propietat d’Endesa i des de l’Ajuntament no es té autoritat per intervenir.

El consistori vilassarenc ha aprofitat per recordar a la ciutadania les característiques de la normativa i quins drets tenen com a consumidors. Primer de tot, es considera interrupció del subministrament elèctric un tall superior a tres minuts. A més, es considera acceptable una interrupció màxima de 5 hores a l’any i un total de 10 interrupcions a l’any. Això sí, sense comptar els talls provocats per tercers, força major o aquells que estiguin programats.

Reclamacions i descomptes

En cas que les interrupcions superin els llindars marcats per la normativa, els consumidors tenen dret a descomptes en la facturació. Per obtenir-los, cal presentar una reclamació a l’empresa, que té un termini de 30 dies per contestar. També es poden reclamar les avaries causades en electrodomèstics.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram