L’afluència de clients a les botigues ha estat inferior a l’esperada. Foto: Arxiu

Encara queden dotze dies perquè acabin les rebaixes d’hivern, que finalitzaran el 6 de març, però molt haurien de canviar les coses perquè els comerciants del Baix Maresme facin un balanç positiu de la campanya d’enguany. Encara sense disposar de dades oficials, les associacions de comerciants coincideixen a l’hora d’assenyalar que els rèdits obtinguts durant aquestes rebaixes pels botiguers són inferiors als esperats quan va començar. De fet, durant la primera setmana de la campanya semblava que la gent responia positivament a la reducció de preus, però des d’aleshores l’afluència a les botigues ha disminuït progressivament. “La rebaixa dels preus no han suposat un al·licient a l’hora d’atreure la gent”, assegura el president de la Federació de Comerç, Indústria i Turisme del Masnou, Miguel Tripiana.

SATURACIÓ?
Les associacions de comerciants esperaran al 6 de març per analitzar amb profunditat la manca d’èxit de les rebaixes, però ja s’atreveixen a fer una primera diagnosi. “Els moments en què la gent surt a comprar estan canviant”, considera la presidenta de Vilassar Comerç, Genoveva Llorca, que assenyala la campanya del Black Friday -organitzada l’últim divendres de novembre- com una d’aquestes dates alternatives que podria haver restat protagonisme a les rebaixes. “Alguns dels nostres associats ja pensen a no participar al Black Friday de l’any que ve”, avança Llorca.

D’altra banda, Tripiana assenyala que la crisi econòmica continua ben present a la majoria de les cases. “La gent continua retenint-se a l’hora de comprar. Si poden gastar-se 2 euros, no se’n gastaran 8”, afirma. “Això encara s’accentua més quan venim d’un Nadal en què les targetes de crèdit han tret fum”, afegeix. Tot plegat, segons Tripiana, fa que els comerciants associats del Masnou considerin que la campanya de rebaixes d’enguany ha funcionat pitjor que la de l’any passat.

Sigui com sigui, els dotze dies que falten per acabar les rebaixes d’hivern serviran per confirmar la tendència o per aportar una mica de llum a una campanya que, segons les opinions dels comerciants, potser cal repensar de cara a l’any que ve.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram