Rodalies

L’avaria a Rodalies ha deixat milers de veïns del Baix Llobregat penjats. Foto: ACN

L’avaria de principis de mes a l’estació de Gavà ha afectat la circulació de trens de la línia R2 Sud i ha deixat el Delta amb un dèficit de transport que ha provocat, entre altres, que hi hagués un augment del trànsit a les carreteres properes.

Les queixes dels viatgers han estat nombroses, tal com confirma l’associació de consumidors Facua, que s’ha adreçat al ministeri de Transports per reclamar “solucions” per als usuaris que aquestes setmanes han patit endarreriments i manca de servei arran de la incidència a Gavà.

Dret a demanar indemnitzacions

En aquest sentit, l’entitat recorda que els usuaris poden demanar i rebre indemnitzacions, ja que remarca que aquesta incidència no ha estat “un succés imprevisible i inevitable”. Així mateix, Facua espera “diligència” per part d’Adif per actuar amb planificació i que el manteniment eviti casos com aquest o en minimitzi l’impacte sobre el dia a dia en cas que es produeixin.

D’altra banda, Facua apunta a “l’escassa o inexistent informació” sobre les incidències, cancel·lacions o retards per part del servei de Rodalies, una situació que, afirma, “evidencia que el servei està per sota dels estàndards de qualitat exigibles a un servei públic utilitzat diàriament per milers de persones”.

Circulació encara escassa

De moment, l’entitat assenyala que la circulació de trens pel tram afectat continua sent “escassa” i els retards són “sistemàtics”, una situació que causa un “greu perjudici per a la mobilitat i per a l’economia dels usuaris afectats”, ja que han de buscar alternatives per al seu transport. Amb tot, la ministra Sánchez va avisar que a partir del dia 21 de maig tot tornaria a la normalitat.

A més, Facua qüestiona la causa del llamp com a causant de l’avaria, atès que no ha quedat demostrada. De fet, afegeix, és “públic i notori que el Servei Meteorològic de Catalunya no ha detectat cap llamp a la data i zona de la incidència”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram