Rodalies gavà

Un tren entra a l’estació de Rodalies de Gavà. Foto: ACN

És un dels grans temes de conversa al Delta i els polítics n’han pres nota. La greu incidència a la línia R2 Sud de Rodalies, que afecta la comarca des de principis de mes, ha estat el tema estrella de l’acte d’ahir de Junts a Castelldefels de suport al candidat castelldefelenc de la formació, Xavier Amate. “Si no saben fer oposicions, no sé com portaran això dels trens”, va etzibar Josep Lluís Cleries, portaveu dels postconvergents al Senat, en al·lusió a ERC, partit que governa a la Generalitat, i al caòtic procés selectiu que el Govern va organitzar fa unes setmanes. Sense anar més lluny, el president Pere Aragonès va exigir recentment el traspàs de Rodalies.

Però també n’hi va haver per al PSC. I és que ahir a Castelldefels hi havia la presidenta de Junts, Laura Borràs -condemnada a quatre anys i a 13 més d’inhabilitació per haver fraccionat contractes de la Institució de les Lletres Catalanes, a l’espera del que pugui dir el Suprem sobre la sentència- que va carregar contra la ministra de Transports i exalcaldessa de Gavà, la socialista Raquel Sánchez, pel caos a Rodalies. “Nosaltres no necessitem ministres ni consellers que vinguin a fer promeses que després no compliran”, va expressar Borràs, en clara referència no només a Sánchez, sinó també a Juli Fernández, el conseller de Territori que va visitar Gavà fa uns dies amb el president Aragonès per avaluar els danys a l’R2 Sud.

Una setmana per a la normalitat

La ministra, per la seva banda, va anunciar divendres passat que l’R2 Sud de Rodalies tornaria a la normalitat el 21 de maig. De moment, les freqüències de pas dels trens de la línia són de quatre cada hora. Tanmateix, l’avaria al servei de Rodalies ha tingut una afectació directa sobre la mobilitat, ja que el trànsit a la C-31 ha crescut un 21%, segons dades del Servei Català de Trànsit. Comprensible tenint en compte els problemes recents a la xarxa comarcal de transport públic que han exasperat els viatgers: quan el serial dels busos d’Avanza i les incidències al servei sembla que ha arribat a la seva fi, Rodalies hi torna amb un mes d’anormalitat a les freqüències per una avaria que encara s’investiga.

Borràs

Borràs i Cleries van donar suport al candidat de Junts a Castelldefels, Xavier Amate. Foto: Maria Asmarat/ACN

Amb tot, Cleries va indicar ahir que en els últims 15 anys Renfe i Adif només han executat de mitjana un 24% de les accions pressupostades a la xarxa de trens catalana, extrem que nega el ministeri de Transports, que detalla que el 2022 es van invertir 425 milions al servei ferroviari, uns diners que formen part del Pla de Rodalies, xifrat en 6.345 milions d’euros d’inversions, dels quals ja s’han executat més de 1.000 milions.

Oposició a ampliar l’aeroport

Qui també ha aprofitat per ficar cullerada en el serial de Rodalies ha estat l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, que va acompanyar Lluís Mijoler, alcalde del Prat i candidat a revalidar el càrrec pels comuns, ahir en un acte de campanya. En aquest sentit, Colau va demanar “moltes inversions” i va afegir que treballaran de forma “propositiva”, possibilitant pressupostos a Barcelona, a la Generalitat i a l’Estat, però sempre condicionant-los a les necessitats del territori. “Necessitem més i millors Rodalies i ampliar el verd”, va reblar.

Colau

Colau participa en una paella popular al Prat. Foto: ACN

I és que el medi ambient i l’impacte de les infraestructures en l’espai natural van centrar l’acte dels comuns al Prat. De fet, ahir els comuns es van erigir en “l’única garantia” perquè l’aeroport del Prat no s’ampliï. “Estem contra el negacionisme climàtic”, va expressar Colau. En aquesta línia, l’alcaldessa de Barcelona va lloar la postura de l’alcalde Mijoler, totalment contrària a ampliar l’aeròdrom.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram