Avió volant

Un avió sobrevolant Castelldefels. Foto: Arxiu

L’Ajuntament de Castelldefels demana tenir capacitat sancionadora per a castigar els episodis de contaminació acústica i ambiental que generen els sobrevols d’avions per sobre de la ciutat. Ho ha fet en forma d’al·legació al projecte de decret pel qual s’aprova el Pla de Qualitat de l’Aire Horitzó 2027 del departament d’Acció Climàtica de la Generalitat.

El consistori no detalla com es podria tramitar una sanció d’aquestes característiques ni contra qui, tanmateix. Així i tot, demana que no s’aprovi cap ampliació de l’aeroport que ocasioni més soroll per als veïns ni que es canviï la configuració actual de les pistes. De fet, l’Ajuntament reclama que es treballi per reduir el nombre d’avions que suporten els ciutadans de Castelldefels.

Soterrament de carreteres

No ha estat aquesta l’única al·legació al Pla de Qualitat de l’Aire que ha presentat el consistori castelldefelenc, ja que també ha proposat soterrar la C-31 i la C-32, dues carreteres que travessen el nucli urbà, per evitar la contaminació del trànsit rodat. En aquesta línia, el consistori presidit per Manuel Reyes planteja ampliar el calendari d’implantació de les restriccions dels vehicles amb etiqueta B -el 30% del parc circulant i entre un 40 i 50% del cens dels vehicles- pel que fa a la zona de baixes emissions (ZBE), que pel nombre d’habitants ha d’implantar Castelldefels al seu terme municipal.

En referència a l’establiment d’una superfície mínima de la ZBE del sòl urbà residencial o l’establiment d’excepcions, considera que aquestes poden ser mesures arbitràries i que haurien de ser decidides per cada administració, després d’avaluar les dades disponibles i planificar les seves actuacions per tal de justificar l’adopció de les mesures.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram