Projecte de la terminal satèl·lit que Aena vol construir a l’Aeroport del Prat. Foto: Arxiu

Un acord “amb un missatge clar i contundent de consens en relació a l’interès públic que justifica l’ampliació” de l’aeroport del Prat. Això és el que reclamen unes 200 entitats i patronals als ajuntaments de Gavà, Viladecans i El Prat. Ho fan en un manifest que han firmat per demanar l’ampliació de l’aeròdrom, ja que consideren que “amb el seu actual disseny i configuració, està esgotant la seva capacitat”.

El manifest és la prèvia a l’acte que s’ha organitzat per dimecres 2 de juny a les 12 del migdia a Esade. Allà, representants de Foment del Treball, el Cercle d’Economia, el Círculo Ecuestre o entitats com el RACC, la Mobile World Capital o la UFEC pressionaran per aprovar l’ampliació del Prat. Aena diu que hi destinarà 1.700 milions d’euros per fer una nova terminal satèl·lit i allargar mig quilòmetre la tercera pista. Aquesta operació destruiria l’espai natural de La Ricarda, una zona d’especial protecció per les aus que hi viuen.

UNA ZONA AMENAÇADA
En el manifest publicat, aquestes entitats asseguren que l’ampliació “respon a un imperatiu d’interès públic general, de caire social i econòmic” de la ciutadania. Aquests són els elements que té en compte la Unió Europea per aprovar o no un projecte d’aquesta magnitud. Un interès que els defensors de l’entorn natural del Delta del Llobregat consideren que no existeix.

De fet, entitats com DEPANA han reaccionat al manifest recordant l’advertència que va fer fa uns mesos la Comissió Europea. Després d’una denúncia de l’entitat ecologista, la Comissió va avisar que calia protegir molts més espais dels que actualment estan protegits al voltant de l’aeroport. També va apressar a aplicar les compensacions que s’havien de fer per l’ampliació del port i la construcció de la tercera pista, que encara no s’han fet.

Des de l’entitat creuen que és un despropòsit parlar d’una nova ampliació, que també comportarà un increment del trànsit i dels gasos contaminats generats pels avions, quan encara no s’han resolt les compensacions mediambientals de l’anterior ampliació ni s’ha protegit com pertoca l’entorn natural de l’aeroport, el Delta del Llobregat.

Pressió d’AENA i les patronals per ampliar l’Aeroport del Prat
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram