La Comissió Europea recorda que l’ampliació de l’Aeroport ha de complir amb els pactes per reduir les emissions. Foto: Arxiu

“Tots els canvis han de ser cap a un transport més sostenible”. Aquesta és la postura que va defensar Dominik Piotrowski, cap de la secció d’aeroports i assumptes econòmics de la Comissió Europea. Ho va fer en un debat organitzat per l’Ajuntament del Prat i el Pla Estratègic Metropolità de Barcelona que es va celebrar dimarts 22. L’acte, que es va fer al Cèntric, portava per títol ‘El futur de l’aeroport i l’aeroport del futur’.

En la seva intervenció telemàtica, el representant de la Comissió Europea va recordar que totes les polítiques respecte als aeroports que vulguin fer els estats europeus han d’anar en consonància amb l’Estratègia de Mobilitat Sostenible, Intel·ligent i Resilient del 2020. A més, també estan marcades pel Pacte Verd Europeu, que posa com a objectiu la neutralitat climàtica pel 2050.

L’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, també va intervenir en el debat. De fet, va aprofitar per criticar que “no hi ha hagut un debat i escrutini públic seriós” sobre el projecte que proposa AENA per ampliar l’Aeroport. De fet, també va carregar contra el gestor aeroportuari perquè no ha “presentat cap mena d’estudi rigorós sobre l’impacte” que tindrà allargar la tercera pista sobre l’espai natural de la Ricarda.

En l’acte també hi van participar diferents experts aeronàutics i del transport aeri. Els especialistes van alertar de les conseqüències de la futura congestió del trànsit aeri que pot provocar una selecció natural de les destinacions. També van remarcar el paper que han de jugar els aeroports de Reus i Girona. Finalment, van posar sobre la taula alternatives que permetrien augmentar la capacitat de l’Aeroport sense haver-ne d’ampliar les pistes, com seria un canvi d’operativa de les pistes. Una qüestió de la qual Gavà i Castelldefels no en volen ni sentir a parlar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram