El cel de la ciutat sense avions que ha deixat la pandèmia. Foto: Pau Massip

Una llei que garanteixi el funcionament de pistes segregades i mantingui l’horari actual si s’amplia l’Aeroport. Aquesta és la postura consensuada per partits i entitats ciutadanes que va defensar l’alcaldessa Maria Miranda a la Taula Institucional que va convocar la Generalitat per parlar sobre l’ampliació de l’Aeroport del Prat. També és la postura que defensa l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, però Miranda va anar més enllà i demana que, encara que s’allargui la tercera pista, una llei garanteixi que l’Aeroport no passarà a funcionar amb pistes independents.

Miranda va recordar que l’acord sobre les pistes segregades i l’horari es va consensuar entre AENA i el territori i és la configuració que més limita el soroll que fan els avions en enlairar-se sobre les dues ciutats. Però els veïns de Gavà Mar temen que tornar al sistema de pistes independents sigui la resposta d’AENA si no s’acaba allargant la tercera pista sobre la Ricarda.

Ells aposten per connectar els aeroports de Girona i Reus amb El Prat amb tren d’alta velocitat per millorar la xarxa d’aeroports i evitar que tot el trànsit aeri quedi centralitzat al Delta. És la mateixa aposta de Junts per Castelldefels, que ho va defensar en un acte amb les agrupacions locals de Gavà, Viladecans i El Prat en què van mostrar la seva oposició a l’ampliació de l’Aeroport.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram