Aeroport

L’ampliació de l’aeroport continua estan de debat. Foto: Arxiu

Els empresaris del Prat, a través de l’entitat El Prat Empresarial, han mostrat els seus dubtes sobre els beneficis d’ampliar la tercera pista de l’aeroport, “vist que afectaria inevitablement els espais naturals protegits de la Ricarda i el Remolar”. En aquest sentit, l’empresariat pratenc aposta per la interconnexió entre els aeroports catalans. Per a l’entitat, allargar la tercera pista “seria un altre pedaç per ajornar una vegada més el gran debat sobre la logística a nivell nacional, i que [l’aeroport] del Prat sol no pot solucionar”.

De fet, des del Prat Empresarial assenyalen que el terreny de l’aeroport “és limitat” i reconeixen que “mai podrà arribar a assolir la grandària d’altres aeroports de primer ordre”. Per tot plegat, els empresaris aposten un un sistema dels tres aeroports -Girona, el Prat i Reus, més el de Lleida-Alguaire- “interconnectats en menys de 30 minuts”, a través de l’AVE, i també amb els ports de la capital catalana i de Tarragona. “Demanem que les entitats pertinents tinguin una mirada a més llarg termini i estudiïn una solució logística integral per a tot Catalunya”, reblen.

L’alternativa de Pimec

Qui també ha parlat recentment sobre l’ampliació o no de l’aeroport ha estat Pimec. El seu president, Antonio Cañete, ha posat sobre la taula la possibilitat d’una gestió independent de la primera i tercera pista de l’aeroport de Barcelona-El Prat si es vol evitar l’ampliació de la tercera pista i l’afectació de la reserva natural de la Ricarda. Aquesta mesura, però, generaria més impacte i soroll sobre els veïns de la zona, especialment a Gavà i Castelldefels, els ajuntaments de les quals han expressat en més d’una ocasió que el soroll dels avions és una “línia vermella” a l’hora d’ampliar la infraestructura aeroportuària.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram