Cada any llencem tants quilograms de fruita que, si fossin síndries, omplirien 13 catedrals de Girona. Pel que fa als làctics, si reuníssim els 90 milions de litres de llet i altres derivats que malbaratem anualment, podríem omplir 27 piscines com la de Montjuïc. El malbaratament alimentari és un problema que ens afecta de manera directa i hi tenim molt a dir. Per aquesta raó, durant els pròxims dies, els compradors que visitin la botiga del carrer Antic Camí Ral de València d’Ametller Origen, a Castelldefels, podran fer-se una idea de tot plegat. I és que, en el marc del Dia Mundial contra el Malbaratament Alimentari, que se celebra dijous 29 de setembre, Ametller Origen i Too Good To Go posen en marxa un ambiciós projecte per fer consciència social entre els clients.
Per això, durant els pròxims dies la botiga de Castelldefels -i unes altres quatre d’arreu del país- es convertirà en un espai de coneixement i aprenentatge per donar a conèixer la magnitud d’aquest fenomen global. A la botiga hi haurà cartelleria, pantalles i megafonia que anirà informant d’aquest tema i donant més dades esgarrifoses, com ara que llençar una hamburguesa equival a deixar oberta l’aixeta durant una hora i mitja.
Trucs per allargar la vida dels aliments
Per altra banda, els consumidors també trobaran trucs i consells per allargar la vida dels productes, i així fer-los entendre que poden fer alguna cosa per reduir el malbaratament. “Aquesta vegada hem volgut fer un pas més i, de la mà de Too Good To Go, convertir-nos en un altaveu sobre aquesta problemàtica que ens afecta de manera directa”, explica Marta Angerri, directora de finançament europeu i afers públics, sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa. Per la seva banda Helena Calvo, responsable de projectes de sensibilització de Too Good To Go, destaca que amb iniciatives com aquesta volen “continuar donant visibilitat i fomentant el diàleg sobre el malbaratament i com tots podem passar a l’acció per impulsar un canvi”.
Des d’Ametller Origen, a més, destaquen que fa temps que posen en pràctica accions per reduir el malbaratament. Per una banda, entrega els excedents de verdura i fruita pròpia a Espigoladors, mentre que fan donacions dels productes frescos i refrigerats que estiguin a punt de caducar a entitats socials com Càritas, Creu Roja, Cuina Altem o el Banc dels Aliments. L’any passat, indiquen des de la companyia, van donar productes per un valor de gairebé 900.000 euros, el que suposa un estalvi important de CO2.