ametller castelldefels

La botiga del Camí Ral de València de Castelldefels. Foto: Arxiu

Cada any llencem tants quilograms de fruita que, si fossin síndries, omplirien 13 catedrals de Girona. Pel que fa als làctics, si reuníssim els 90 milions de litres de llet i altres derivats que malbaratem anualment, podríem omplir 27 piscines com la de Montjuïc. El malbaratament alimentari és un problema que ens afecta de manera directa i hi tenim molt a dir. Per aquesta raó, durant els pròxims dies, els compradors que visitin la botiga del carrer Antic Camí Ral de València d’Ametller Origen, a Castelldefels, podran fer-se una idea de tot plegat. I és que, en el marc del Dia Mundial contra el Malbaratament Alimentari, que se celebra dijous 29 de setembre, Ametller Origen i Too Good To Go posen en marxa un ambiciós projecte per fer consciència social entre els clients.

Per això, durant els pròxims dies la botiga de Castelldefels -i unes altres quatre d’arreu del país- es convertirà en un espai de coneixement i aprenentatge per donar a conèixer la magnitud d’aquest fenomen global. A la botiga hi haurà cartelleria, pantalles i megafonia que anirà informant d’aquest tema i donant més dades esgarrifoses, com ara que llençar una hamburguesa equival a deixar oberta l’aixeta durant una hora i mitja.

Trucs per allargar la vida dels aliments

Per altra banda, els consumidors també trobaran trucs i consells per allargar la vida dels productes, i així fer-los entendre que poden fer alguna cosa per reduir el malbaratament. “Aquesta vegada hem volgut fer un pas més i, de la mà de Too Good To Go, convertir-nos en un altaveu sobre aquesta problemàtica que ens afecta de manera directa”, explica Marta Angerri, directora de finançament europeu i afers públics, sostenibilitat i Responsabilitat Social Corporativa. Per la seva banda Helena Calvo, responsable de projectes de sensibilització de Too Good To Go, destaca que amb iniciatives com aquesta volen “continuar donant visibilitat i fomentant el diàleg sobre el malbaratament i com tots podem passar a l’acció per impulsar un canvi”.

Des d’Ametller Origen, a més, destaquen que fa temps que posen en pràctica accions per reduir el malbaratament. Per una banda, entrega els excedents de verdura i fruita pròpia a Espigoladors, mentre que fan donacions dels productes frescos i refrigerats que estiguin a punt de caducar a entitats socials com Càritas, Creu Roja, Cuina Altem o el Banc dels Aliments. L’any passat, indiquen des de la companyia, van donar productes per un valor de gairebé 900.000 euros, el que suposa un estalvi important de CO2.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram