torre-puig

La torre Puig, al sector de plaça Europa. Foto: Puig

La multinacional de perfumeria i moda Puig acaba d’inaugurar la torre Puig T2 a l’Hospitalet, un edifici de 20 plantes i 21.000 metres quadrats que donarà feina a 500 persones i que veu la llum 10 anys després de la construcció del primer edifici de la seu corporativa. El rei Felip VI i la reina Letícia van coincidir ahir a la ciutat amb el president de la Generalitat, Pere Aragonès, en l’acte d’inauguració del nou gratacel del gegant de la cosmètica català. El president del grup, Marc Puig, va acompanyar les autoritats i va declarar que la nova seu situada al costat de la torre Puig T1, inaugurada el 2014, demostra que la companyia “aposta per Barcelona” i també amb la “sostenibilitat i el benestar dels seus empleats”.

La comitiva també va comptar amb la presència de l’alcaldessa, Núria Marín; del ministre d’Indústria, Jordi Hereu; del delegat del Govern a Catalunya, Carlos Prieto i el cap de l’oposició, el socialista Salvador Illa. Marín va destacar ahir el disseny “d’avantguarda” de la torre, la qual “no només amplia la seu corporativa de Puig”, va sostenir, sinó que també “simbolitza la seva visió cap al futur”, va afegir.

Aragonès espera als reis al vestíbul

Els reis van arribar a la nova seu passats dos quarts de set de la tarda i van ser rebuts fora de l’edifici per totes les autoritats menys pel president Aragonès, que els va rebre dins del vestíbul, on es va fer la foto de família amb tots els càrrecs. A les portes de l’edifici, hi havia alguns veïns i curiosos que van rebre Felip i Letícia.

La torre estrenada aquest dimecres acollirà el hub d’operacions de la multinacional de la cosmètica amb un centre d’innovació que inclou una extensa zona d’innovació aplicada, prototipatge i de tecnologia d’experiència dins del món olfactiu.

reis-marin

Marín, darrere dels reis durant la visita. Foto: Albert Segura/ACN

La companyia internacional té a la seva cartera marques de perfumeria, cosmètica i moda com Rabanne, Carolina Herrera, Charlotte Tilbury, Jean Paul Gaultier o Nina Ricci. El 2022 l’empresa va registrar uns ingressos de 3.602 milions d’euros i va vendre els seus productes a més de 150 països. L’ampliació de la seu corporativa de l’empresa ha arribat envoltada de rumors sobre la seva sortida en borsa a l’estiu, però la companyia ha evitat fer-hi cap referència.

Les dues torres

Així doncs, el complex de les oficines centrals de Puig compta ara amb torre Puig-T1, inaugurada el 2014, i la nova torre Puig-T2. La torre Puig-T1, inaugurada amb motiu del centenari de la companyia, acull 500 col·laboradors més de l’oficina corporativa, de les oficines centrals i les funcions de suport, dels equips de les marques i el centre de perfumeria, així com als empleats que treballen al mercat espanyol. “Qui pensaria el 2014 que en tan poc temps necessitaríem una segona torre. Aquest nou espai és una clara demostració de la nostra aposta per Barcelona”, va declarar ahir Puig.

El nou gratacel ha estat dissenyat per l’estudi d’arquitectura GCA Architects i ofereix un disseny singular en què destaca una superfície de vidre. L’estructura genera diverses terrasses des de les quals els visitants i els empleats podran gaudir d’una vista panoràmica. Amb una superfície de més de 21.000 metres quadrats, té 20 plantes d’oficines amb llum natural, sis ascensors intel·ligents i tres plantes d’aparcament amb estacions de càrrega per a vehicles elèctrics.

El gratacel presenta espais polivalents i zones obertes informals, però també llocs que permeten més concentració o privadesa com la biblioteca silenciosa o espais bombolla de mida individual. Segons ha detallat l’empresa, la torre Puig-T2 s’ha erigit sota rigorosos criteris de sostenibilitat per reduir no només la despesa energètica durant l’ús, sinó també l’impacte mediambiental de la construcció.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram