El nou carril connectarà la ciutat amb Esplugues i Barcelona. Foto: AMB

Un carril compartit per bicis i busos. Aquesta és la proposta de l’AMB per millorar la connexió de l’Hospitalet amb Esplugues i Barcelona. L’ens supramunicipal ha dit que les obres començaran aquest mes i s’acabaran al setembre. Afectaran la carretera de Collblanc, des del centre comercial Finestrelles fins al carrer de la Riera Blanca. Un tram que fa gairebé dos quilòmetres de longitud, 1.800 metres.

El primer tram va des del centre comercial Finestrelles fins al carrer Llobregat. Aquí, les obres consistiran a transformar el carril de la dreta d’ambdós sentits en un carril bus-bici. Això vol dir que ciclistes i busos de línia compartiran carril, mentre que quedarà un altre carril en cada sentit per als cotxes. En el tercer tram, des del carrer Llobregat fins al carrer de la Riera Blanca, la intenció és construir un carril bici segregat en sentit Llobregat.

Menys cotxes

Els ciclistes que vagin en direcció plaça Espanya compartiran via pel carril bus. Aquest carril només serà per a autobusos, serveis i veïns. Per altra banda, s’ampliarà la vorera del cantó mar. L’objectiu és reduir la circulació d’aquest tram, el que té més densitat de moviments. Segons els càlculs de l’AMB, cada setmana hi passen 209.700 vianants. Això representa uns 43.900 vianants al dia, que a partir del setembre podran gaudir d’un espai de 440 metres quadrats al voltant del mercat.

Aquests canvis obligaran els cotxes a desviar-se per la Travessera de les Corts. Aquesta és la proposta de l’AMB i els ajuntaments implicats per reduir el trànsit i la contaminació a la carretera de Collblanc. També és l’aposta per millorar la connexió de les diferents ciutats de l’àrea metropolitana, augmentant la velocitat comercial de l’autobús i creant recorreguts més segurs per als ciclistes.

Per això, als trams en què el carril bus-bici sigui compartit per busos de línia i ciclistes, el límit de velocitat passarà a ser de 30 km/h. El conjunt de les obres, que afectaran uns 3.100 metres, costaran una mica menys de 169.000 euros, que assumirà l’AMB. El projecte forma part del Bicivia 4, la xarxa de carrils bici que ha de connectar tota la metròpoli. En aquest cas, quan estigui acabat es podrà anar des de la plaça Espanya de Barcelona fins a Molins de Rei.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram