Membres de Videsfront

Membres de Videsfront davant de l’oficina de serveis socials. Foto: Videsfront

“Manca de comunicació efectiva, elevada burocràcia i retards en l’assignació de cites, sobretot en situacions d’urgent necessitat”. És l’enumeració de problemes que fa l’entitat Videsfront, que treballa per garantir el dret a l’habitatge arreu del país. De fet, el passat 26 de gener membres de la plataforma van visitar l’oficina que els serveis socials municipals tenen a Sant Josep per expressar la seva preocupació pel funcionament d’aquest servei.

Es tracta de queixes que no són noves, ja que fa temps que diverses entitats alerten que els serveis socials de l’Hospitalet no funcionen bé. Fa poc més d’un any aquestes reclamacions van arribar al Ple en forma de manifestació, convocada per les PAH de l’Hospitalet i de Barcelona, el Sindicat de Llogateres, l’Aliança contra la Pobresa Energètica i l’Assemblea de defensa de Drets.

En aquella ocasió, el regidor aleshores responsable dels serveis socials, Jesús Husillos, va defensar en aquesta publicació la tasca municipal, tot i que va reconèixer que hi havia marge de millora. A més, Husillos, ara responsable de la seguretat i de la Guàrdia Urbana, va remarcar que les successives crisis han generat una “càrrega assistencial important”.

Sigui com sigui, des de Videsfront avisen que el servei pateix una “manca de transparència i comunicació” sobre els recursos i els mitjans a l’abast dels usuaris. En aquest sentit, denuncien “desorganització i manca d’eficàcia” del servei pel que fa a alguns casos de persones afectades que van portar aquell dia a serveis socials.

Consultades sobre aquestes queixes, fonts municipals recorden a aquesta publicació que Videsfront és una entitat de Barcelona i que els serveis socials no poden atendre una associació en nom d’un usuari sense que ostenti la representació legal d’aquesta persona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram