Diverses entitats han organitzat tres talls per reclamar més espais públics a l’Hospitalet. Foto: Pere Francesch/ACN

El govern de Núria Marín va tombar la proposta d’Esquerra Republicana per obrir més carrers de l’Hospitalet per als vianants. Els republicans proposaven repensar el model urbanístic actual impulsant un pla de transformació urbana. L’objectiu és guanyar espai públic i zones verdes a la ciutat, una de les més densament poblades d’Europa. A més, també és una de les que té menys metres quadrats d’espais verds per habitant.

Per Antoni Garcia, portaveu d’Esquerra, “la crisi de la Covid-19 ha evidenciat les mancances” que té la ciutat. Una “manca d’espai i un model urbanístic” que han provocat que el virus tingui més incidència. Sobretot en aquells barris amb més densitat de població com La Florida, Collblanc o La Torrassa. Per això, els republicans aposten per “repensar el model urbanístic i la mobilitat” de la ciutat.

ACCIÓ CIUTADANA
Com va recordar Garcia, el que no ha fet el govern de Marín “ho fa la ciutadania”. Ho va dir en referència als talls mensuals que han obert la carretera de Collblanc. L’últim va ser diumenge passat, quan l’acte va aconseguir tancar el trànsit de vehicles des del carrer Llobregat fins a la Riera Blanca.

Garcia va defensar que cal canviar el model d’urbanisme impulsat pels successius governs del PSC des de fa quatre dècades. Aposta per un urbanisme alternatiu amb “menys ciment i menys massificació” i “més verd, més espai públic i amb una mobilitat més sostenible”. De fet, del text presentat per ERC, que va rebre el suport dels comuns, només es va aprovar el punt que reclama al govern de Marín que convoqui la Taula de Mobilitat Sostenible. Així es va acordar al Ple de novembre, però com recorden els republicans, encara no s’ha fet.

REBUIG TOTAL DE L’OPOSICIÓ
Un dels punts que va tirar endavant l’equip de Núria Marín gràcies a la seva majoria absoluta és el pla urbanístic per la fàbrica Kromschroeder. Només el PSC va votar a favor de la modificació del Pla General Metropolità per requalificar els terrenys que ocupa aquesta fàbrica, a tocar de l’església de Santa Eulàlia de Provençana.

Tots els partits de l’oposició van votar en contra de la requalificació dels terrenys. L’operació, que Ciutadans considera que només complau “interessos dels promotors” i afegeix “pressió demogràfica” al barri, permetrà construir dos blocs de pisos amb 136 habitatges. Menys de la meitat seran de protecció oficial, mentre que gairebé una vuitantena aniran destinats al mercat.

Segons el govern municipal, la fàbrica “es traslladarà a un altre punt de la ciutat” i mantindrà els llocs de feina. A més, també es construirà un edifici destinat a equipaments i es farà una zona verda. Marín també va aconseguir tirar endavant la proposta d’aixecar un nou hotel a tocar de la Fira.

Ciutadans hi va votar a favor, al costat del PSC, mentre que el PP es va abstenir i Esquerra Republicana i els comuns hi van votar en contra. De fet, els tres grups van demanar que la ciutat obri un debat sobre quin model hoteler es vol impulsar. Una discussió que consideren necessària.