parquing camions

Accés al pàrquing de camions. Foto: Àlex Recolons/ACN

El pàrquing vigilat de camions a tocar del Duran i Reynals podrà mantenir l’activitat fins que comencin les obres del PDU Biopol-Granvia. Tot i que fa més de 25 anys que opera sense llicència i que tenien de termini fins al 31 de desembre per abandonar els terrenys, afectats pel pla urbanístic, la propietat i el consistori han acordat que pugui continuar obert amb la concessió d’una llicència d’usos provisional mentre busquen una ubicació alternativa. Constantí Pera, advocat de l’empresa que explota el solar, recorda que les obres del PDU “poden començar en mesos o anys” i que amb aquest acord “guanya tothom”. “De què serviria marxar ara i que allò es convertís en un abocador?”, es pregunta.

No pensa igual la plataforma No Més Blocs, contrària al PDU Biopol-Granvia, que reclama la clausura immediata del pàrquing i, que com es va prometre en el seu moment, es construeixi un gran parc urbà de 12 hectàrees a la zona.

Un quart de segle en funcionament

Gestionat per l’empresa Pupilaje de Camiones Industriales Bellvitge SL, l’estacionament va obrir portes fa més de 25 anys en un solar a pocs metres de l’Institut Català d’Oncologia, al costat d’un pàrquing similar de TMB. Actualment, el negoci dona feina a una desena de persones i acull uns 150 camions i furgonetes.

Segons expliquen fons municipals, el pàrquing ha funcionat des del primer dia sense la corresponent llicència municipal i sense que els consti que se n’hagi sol·licitat mai. Sobre aquest extrem, l’advocat tant de la propietat del solar com de l’arrendador i gestor del negoci, Constantí Pera, assegura que “mai hi ha hagut voluntat de concedir-la” i que “tècnicament” no es pot parlar d’un negoci “il·legal” perquè durant tots aquests anys s’han pagat els impostos municipals corresponents i fins i tot s’han adequat les instal·lacions a instàncies de l’Ajuntament.

Un expedient obert fa una dècada

Tot i que el primer expedient disciplinari per falta de llicència es va obrir l’any 2012, no va ser fins al passat 12 de juliol, després d’una nova inspecció el 2022, quan el consistori va intentar precintar les instal·lacions. L’acció pacífica dels conductors va evitar la clausura i va obrir un període de negociacions entre l’ajuntament, la propietat i el llogater del solar per mirar de trobar una sortida pactada al conflicte que, finalment, implicarà regularitzar provisionalment l’activitat del pàrquing fins que comencin les obres del PDU, projecte pendent de l’aprovació definitiva.

Malgrat que l’acord per concedir la llicència provisional ha de ser aprovat al Ple, tant l’Ajuntament com l’empresa gestora del pàrquing el donen per fet. D’aquesta manera, la pròrroga permetrà que els conductors puguin continuar aparcant els seus vehicles mentre els propietaris del negoci busquen una ubicació alternativa per la zona. “Tothom està avisat i el dia que comencin les obres haurem marxat”, assegura Pera.

Els conductors, afectats

L’advocat, amb tot, recorda que els grans afectats per un tancament sobtat serien els conductors, que d’un dia per l’altre no tindrien on aparcar els seus vehicles. Aquí, recorda que els estacionaments similars de la zona estan plens i amb llargues llistes d’espera.

És per tot això que puntualitza que fins que no tinguin una “data real” d’inici dels treballs no marxaran. “Tots sabem que obres d’aquest tipus poden trigar anys a començar, per això verificarem la data que ens donin arribat el moment”, assenyala.

Pera també justifica la llicència provisional assegurant que entregar ara les claus sense una data concreta d’arrencada del PDU suposaria convertir el solar en un “abocador” com ha passat en d’altres de l’entorn.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram