Hoffman

Hoffman durant la presentació de l’edició del 2022 del MWC. Foto: Aina Martí/ACN

El Mobile World Congress (MWC) va ser el primer gran esdeveniment internacional que va ser suspès per l’expansió del coronavirus. El febrer del 2020, un mes abans que el govern central decretés l’estat d’alarma, i en una sala atapeïda de periodistes, els responsables de la fira de telefonia mòbil més important del món van anunciar, de la mà de les autoritats locals -les alcaldesses Ada Colau i Núria Marín-, que l’edició d’aquell any es cancel·lava pel risc de contagis. L’escepticisme inicial va donar pas a una crua realitat de dos anys de pandèmia durant els quals el Mobile no ha tornat a ser el que era. L’edició reduïda de l’estiu del 2021 va mantenir la flama del congrés i ara, dos anys després d’aquell anunci fatídic, el Mobile World Congress ha anunciat que recupera la presencialitat gairebé total de les seves activitats.

L’edició del 2022 tindrà lloc del 28 de febrer al 3 de març als pavellons de Fira Gran Via de l’Hospitalet, i comptarà amb un miler de ponències, el 95% de les quals seran presencials.  “Serà un show físic, volem i tindrem gent de tot el món, però alhora reconeixem que el món no s’ha obert totalment”, ha dit John Hoffman, director general de GSMA -organitzadora del congrés- i recentment nomenat fill adoptiu per l’Hospitalet. Entre els ponents hi ha el president de Telefónica, José María Álvarez Pallete o el de CaixaBank, José Ignacio Goirigoizarri, entre altres.

L’alcaldessa, Núria Marín, present a l’acte de presentació, ha expressat que l’edició del 2022 del MWC és una “mostra de la recuperació i la tornada a la normalitat”.

Cartell de luxe

A més, vindran ponents d’altres sectors com la informàtica, l’administració pública, les finances, el futbol o l’art digital. En aquest sentit, vindran a Barcelona el conseller delegat d’Amazon Web Servicies, Adam Selipsky; el president de Qualcomm, Cristiano Amon, el conseller delegat de la casa de subhastes Sotherby’s, Charles Stewart; el president del Futbol Club Barcelona, Joan Laporta; la consellera delegada de Verizon, Tami Erwin o el conseller delegat de la companyia d’efectes visuals digitals Weta, Prem Akkaraju.

Tot i que l’organització preveu que hi puguin haver dificultats per viatjar des d’alguns països asiàtics com la Xina o el Japó per les restriccions de la pandèmia, sembla que els directius de les operadores més rellevants sí que vindran a Barcelona. “És molt difícil predir el futur, però confiem que arribarem als nostres objectius”, ha dit Hoffman, que ha afegit que esperen que més del 50% dels visitants tinguin un càrrec de director general en amunt. El directiu ha volgut posar l’accent “no en els números” de públic total sinó en què vingui a Barcelona “la gent correcta” de l’ecosistema de telefonia mòbil mundial.

fira barcelona MWC

Acte de presentació de l’edició del 2022. Foto: Fira de Barcelona

Segons Hoffman, el congrés espera duplicar el públic de l’edició reduïda de l’estiu, però pronostica una assistència de menys de la meitat que el 2019 -que va ser de rècord: 109.000 persones-, entre 40.000 i 60.000 visitants. A més, els organitzadors del saló preveuen un impacte econòmic de 240 milions d’euros atribuïble a la celebració del MWC.

Pel que fa al futur del congrés a Catalunya, Hoffman ha evitat fer cap declaració, tot argumentat que referir-se al 2025 “és parlar massa del futur”. “Ara ens centrarem en el 2022 i després parlarem del futur”, ha sentenciat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram