Un espai de treball gairebé buit al recinte de la fira del Mobile World Congress d’aquest any. Foto: Laura Pous / ACN

El Mobile World Congress ha tornat a la ciutat. L’any passat va ser un dels primers esdeveniments d’abast mundial que es va haver de suspendre per culpa de la pandèmia. Els organitzadors i les autoritats locals no ho volien, però si van veure obligades després que les principals companyies del sector anunciessin que no venien. Aquest any, el congrés de telefonia mòbil tornava a centrar totes les mirades. Però en aquest cas per veure com es pot tornar a posar en marxa el sector de les fires de negocis.

Ho va dir l’alcaldessa Núria Marín durant la presentació de l’Hospitalet Experience, la proposta de l’Ajuntament per acostar l’oferta gastronòmica i cultural de la ciutat als assistents al congrés. “El millor d’aquesta edició del Mobile no és ni el nombre de visitants, ni l’impacte econòmic, sinó el fet que se celebri. L’èxit és que obri portes” va afirmar l’alcaldessa. També ho pensa així John Hoffman, director general de GSMA, els organitzadors del congrés, que va assegurar que “aquesta edició del MWC té un paper rellevant en aquesta sortida de la crisi”.

Però la realitat s’ha acabat imposant i, segons els càlculs d’assistència fets pels Mossos d’Esquadra, pel recinte de la fira de Gran Via hi han passat 27.000 persones. Aquesta xifra queda molt lluny del rècord aconseguit fa dos anys, quan el congrés va aconseguir congregar 109.000 visitants.

Els organitzadors recorden que l’edició d’aquest any ha tingut un format híbrid, ja que alguns dels participants ho han fet telemàticament. Per això encara no han ofert les dades definitives, ja que “s’està combinant la dada d’assistència i la participació per diverses vies”, en declaracions de GSMA recollides per l’ACN.

BONS RESULTATS
Però si les dades en conjunt queden molt lluny de les edicions anteriors al coronavirus, el retorn del congrés no ha estat del tot negatiu per a la ciutat.

Un exemple són els hotels. L’ocupació dels establiments ha estat al voltant d’un 45%, segons recullen diferents mitjans. Però aquesta xifra té en compte tots els hotels de l’àrea metropolitana. Si es mira només als de la ciutat, l’ocupació s’enfilava fins al 90% entre els allotjaments més pròxims a la fira. El fet d’haver concentrat tota l’activitat del congrés de telefonia al recinte de Gran Via, ha afavorit que els participants que venien de fora s’hagin allotjat en els hotels i establiments turístics de la ciutat, més a prop del centre de l’activitat. Això ha permès que les empreses tornessin a contractar alguns dels treballadors que han estat durant tot aquest temps en expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO).

Això, però, ha anat en contra d’altres sectors, com per exemple el taxi o els vehicles de lloguer, que no han notat la tornada del Mobile perquè els moviments dels participants estaven molt més limitats. És el mateix que ha passat al sector de la restauració, on la tornada dels participants al congrés de telefonia ha estat tan minsa que no han recuperat el negoci que van tenir, per exemple, durant l’edició del 2019.

APOSTA LOCAL
El que ha tornat a ser un èxit és l’espai L’Hospitalet Experience, que ha acollit uns 11.000 visitants i ha servit 13.200 racions de tapes elaborades per establiments i restauradors locals. La bona rebuda de la quarta edició d’aquesta proposta ha fet que els restauradors estiguin “molt contents”, tal com explica Òscar Teruelo, president de l’Associació Gastronomia i Turisme, a L’HDigital.

La iniciativa va rebre públic de tota mena i també va servir per presentar l’oferta cultural de la ciutat, amb la presència d’artistes locals de primer nivell a l’escenari de l’espai.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram