Maqueta del PDU

Maqueta del PDU a la seu del Consorci. Foto: Línia

La tramitació del Pla Director Urbanístic (PDU) Biopol-Granvia avança “amb normalitat”. Així ho explica el director del Consorci per a la Reforma de la Gran Via, Raúl Alvarín, que rep Línia L’H al seu despatx per repassar alguns detalls tècnics del projecte que han sortit a col·lació recentment.

I és que fa unes setmanes la plataforma No Més Blocs i la Saboga van fer públic un informe de Protecció Civil en el qual es recomana que no es cobreixi la Gran Via –una de les principals actuacions contemplades al PDU– pel risc d’inundacions i en el qual també s’alerta del risc de transport de mercaderies perilloses que passarien per aquest àmbit i que fa incompatibles alguns usos previstos pel planejament, com ara hospitals o residències. A més, els ecologistes avisen que el PDU depèn d’un projecte de variant de camions per accedir al Port, el traçat del qual està en fase de redacció, tal com informen des del ministeri de Transports i confirma Alvarín, que al·lega que l’any passat es va aprovar el projecte bàsic. “No ens inventem res, únicament incorporem aquest traçat futur per garantir la seva compatibilitat amb el PDU”, respon el director, que recorda que les limitacions de Protecció Civil “s’han considerat a partir de la B-10 i no pas des d’aquest traçat que no està executat”.

Per altra banda, Alvarín assenyala que el planejament del Biopol-Granvia incorpora a Cal Trabal un règim de protecció equivalent al de les zones ZEPA i fins i tot el plànol d’ampliació a la zona”, tot i que la proposta del Govern encara no ha estat encara aprovada.

“Prescripcions”

Sigui com sigui, Alvarín recorda que es tracta d’un informe “preceptiu que incorpora prescripcions”, “que pot tenir raó o no”, com les al·legacions, en el qual les administracions involucrades en el projecte o que hi tenen alguna cosa a dir proposen incorporar millores que considerin necessàries. Aquests informes els demana el departament de Territori de la Generalitat, que precisament participa del Consorci amb l’Ajuntament per tirar endavant amb el projecte.

Amb tot, des de No Més Blocs recorden que un document similar de Protecció Civil “va obligar a fer modificacions substancials en el planejament, fet pel qual es va haver de sotmetre de nou a aprovació inicial i informació pública”. Tanmateix, Alvarín diu que han encarregat un altre informe que remetran a Protecció Civil i en el qual defensen que la Gran Via “no patirà danys” en cas d’inundació i que tenen previst un sistema de drenatge que garanteix la seguretat.

Pel que fa al trànsit de mercaderies perilloses, Alvarín confirma que a la denominada “zona de defensió”, equivalent a una franja de seguretat, que s’estableix a banda i banda de la Ronda no s’hi col·loca cap ús especialment vulnerable.

Aprofitar el polígon?

A l’hora d’analitzar la proposta de No Més Blocs de col·locar el clúster biomèdic en un polígon industrial proper, el director del consorci diu que “no és possible” i recorda que aquelles naus, afectades per un pla de renovació d’àrees industrials (PRAILH), “no compleixen amb els requisits” i estan “allunyades” del nucli biomèdic que marquen els hospitals de Bellvitge, l’Idibell, el Duran i Reynals i la Universitat de Barcelona.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram