Un canal de comunicació entre propietaris de places d’aparcament i persones que necessiten llogar-ne una en una zona i una franja horària determinades. Això és Vehiparkme, una nova plataforma web que impulsa una parella resident a L’Hospitalet de Llobregat però molt vinculada a les Corts.

De fet, el districte és el pilar del projecte, el fonament que ha de servir per “convertir en negoci una idea sorgida d’una necessitat pròpia”. Així ho explica a Línia Les Corts el seu cofundador, Iván Jiménez, que conjuntament amb Elena Arciniega van crear el projecte i ara intenten potenciar-lo.

L’àmbit de la plataforma és nacional, però els seus impulsors volen anar “ciutat per ciutat”. I, per fer-ho, han començat per Barcelona i, especialment, per les Corts. “Aquesta és una zona on hi ha un parc de places d’aparcament de propietat molt gran, on l’activitat comercial és potent i on empreses de cert nivell hi tenen la seva seu”, argumenta Jiménez.

UN SERVEI GRATUÏT

I és que Vehiparkme basa el seu model de negoci en la publicitat online. Paral·lelament a la plataforma, els impulsors han dissenyat un canal de publicitat de proximitat –que es llançarà públicament la setmana que ve– perquè totes aquelles empreses properes als usuaris de l’aparcament compartit puguin oferir els seus productes i serveis a aquests usuaris mostrant i promocionant les seves ofertes.

Per fomentar el negoci, actualment estan lliurant tiquets daurats que obsequien els potencials clients amb un mes de publicitat gratuïta al seu web. “Hem notat que hi ha un seguit d’empreses molt interessades en aquest producte publicitari”, assegura el cofundador de la plataforma.

CONSUM COL·LABORATIU

Vehiparkme proposa que el propietari que deixa lliure la seva plaça d’aparcament quan marxa a treballar la llogui a un altre usuari registrat a la plataforma que treballa, va al gimnàs o estudia a la zona. També serveix perquè qui té dificultats per llogar la plaça de manera tradicional pugui fer-ho a diferents persones a la vegada però en distintes franges horàries.

“D’aquesta manera aconseguim que no hi hagi places infrautilitzades, i tant el propietari com l’usuari hi surten guanyant”, explica Jiménez. És el que s’anomena consum col·laboratiu, el qual en època de crisi està més de moda que mai.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram