Francesc Macià i Glòries quedarien unides pel tramvia. Foto: Google Maps

Quan Ada Colau sigui investida alcaldessa i comenci a governar la ciutat haurà de fer una mirada enrere i fixar-se en les promeses que va fer durant la campanya electoral, per tal de poder-les aplicar. No ho tindrà fàcil, ja que amb només 11 regidors la governabilitat de la ciutat no es preveu senzilla.

En el cas del districte, si es dóna un cop d’ull al programa de Barcelona en Comú (BComú), els reptes que es plantegen són importants. N’hi ha que, per la seva dimensió, tenen un abast que va més enllà del districte. Un d’aquests, i segurament el més important, és la connexió del tramvia per la Diagonal, una de les promeses més ambicioses que apareix al programa de BComú. “Unir els tramvies dels dos extrems de la Diagonal (de Glòries a Francesc Macià) permetria connectar els districtes de les Corts i Sant Martí i travessar l’Eixample amb un transport públic no contaminant i de fàcil accés”, assegura el programa de la formació.

Hi ha cinc promeses més del partit de Colau que afecten les Corts però que són de dimensió de ciutat: “disminuir la contaminació atmosfèrica”, “abordar integralment el treball sexual” -la zona del districte on hi ha al problema és la del Camp Nou-, “potenciar la policia de proximitat i els serveis de mediació” i “elaborar el Pla Especial del Parc Natural de Collserola”. Deixant de banda aquestes promeses, una de les propostes estrella que el futur govern va prometre durant la campanya és la d’“elaborar i portar a terme un pla de mobilitat de les Corts”.

L’objectiu d’aquest pla, segons BComú, és “donar resposta als problemes actuals i anticipar les necessitats futures”. Per aconseguir-ho, expliquen, “cal fer especial atenció a les necessitats de mobilitat que generen els grans equipaments esportius, educatius i comercials, i promoure que cada centre es faci responsable dels problemes de mobilitat que generar”. Més concretament, la formació proposa “restablir la circulació de les línies de bus 113 i 75 els diumenges i festius”, “implementar un carril bici que recorri tota la travessera de les Corts i un altre que connecti amb l’estació de Sants”, “millorar l’avinguda de Madrid” i “crear grans eixos de vianants i de carrils bici segregats que comuniquin tots els barris entre si i per dins”.

La resta de promeses de BComú per al districte giren al voltant de millores en les places escolars públiques, la promoció dels eixos comercials i el mercat de les Corts, noves millores urbanístiques i en equipaments, augmentar la protecció patrimonial o “desenvolupar” l’Espai Jove de les Corts.

En el cas dels barris destaquen, entre d’altres, “millores urbanístiques” a la Maternitat i Sant Ramon; “recuperar la caserna per al Districte i la ciutat”, en el cas de Pedralbes, o “instar la Generalitat a construir l’IES al carrer Anglesola” en el cas del barri de les Corts.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram