Imatge virtual del futur Camp Nou. Foto: Ajuntament

Les obres de transformació de l’entorn del Camp Nou es van posar en marxa el passat dilluns 17 de febrer amb l’inici de la urbanització de l’avinguda Joan XXIII.

En aquesta primera fase les obres es concentren al tram que hi ha entre Menéndez Pelayo i Martí i Franquès, que passarà a tenir tres carrils de circulació i carril bici. Està previst que acabin al setembre. Més endavant començaran les obres a la resta de carrers inclosos en el projecte, que són Menéndez Pelayo, Arístides Maillol, Gregorio Marañón, Cardenal Reig, Elisabeth Eldenbenz i Travessera de les Corts. La inversió total, finançada pel Barça, serà de 28 milions d’euros.

L’objectiu d’aquesta gran reforma urbanística és crear un gran espai obert al voltant de l’estadi, eliminar la tanca exterior i els desnivells que hi ha ara i renovar i ampliar els carrers de l’entorn per millorar l’accés del trànsit i la circulació dels vianants.

PREOCUPACIÓ VEÏNAL
Aquestes primeres obres han causat preocupació a l’Associació de Veïns de les Corts. La seva presidenta, Adela Agelet, alerta que el disseny final del carrer Joan XXIII, que connecta la Diagonal amb l’estadi, podria ser massa estret per absorbir el volum de trànsit dels dies de partit, ja que passarà de tenir quatre carrils més un de servei a tres. “El que es va parlar és que la travessera de les Corts ha de ser més per als vianants i la Diagonal per als vehicles, però tenim molts dubtes sobre la reforma de Joan XXIII, que ha de ser una via àmplia i segura”, afirma Agelet. L’entitat va ser ahir a la comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament per expressar els seus dubtes.