El PSC de Barcelona va començar ahir dimarts una campanya publicitària per donar a conèixer el seu procés de primàries per escollir l’alcaldable socialista entre els barcelonins que puguin estar interessants a participar-hi.

Segons Lourdes Muñoz, coordinadora de la comissió organitzadora de les primàries i encarregada de presentar ahir a la premsa la campanya publicitària, l’objectiu del partit és arribar, com a mínim, als 6.000 registres de persones que no militin al partit. Una xifra molt factible si es té en compte que la suma dels avals ciutadans necessaris (entre 1.000 i 1.500) que han d’aconseguir els sis precandidats ja arribarien a aquest volum.

Tot i això, i com ja han recollit diversos mitjans, el partit es mostra conservador en relació amb la xifra total de participants prevista de cara a les votacions de les primàries. Segons les primeres estimacions del partit i de diversos precandidats, la participació oscil·laria entre els 10.000 i els 15.000 votants, el que significa un 1% de la població total resident a la ciutat.

MICROMECENATGE

Per altra banda, el partit ha posat en marxa una campanya de micromecenatge amb l’objectiu de recaptar fons per finançar el vídeo de promoció de les primàries, titulat Fem Barcelona, fem primàries. Segons el PSC, es tracta d’una iniciativa innovadora, ja que “per primer cop al nostre país un partit polític impulsa una campanya de recaptació econòmica col·lectiva i en xarxa d’aquesta mena”.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és doble. Per una banda aconseguir 6.500 euros per pagar la realització del vídeo i, per l’altra, implicar el major nombre de persones en la difusió i participació de les primàries socialistes.