Metro de la Zona Universitària. wikimedia.org

La setmana passada el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, va anunciar en un acte al Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports que el Govern ha aconseguit una partida d’uns 740 milions d’euros per tal de finançar el tram de la Línia 9 de metro que uneix el Polígon Pratenc amb la Zona Universitària.

Aquest anunci es va fer pocs dies abans que s’acabi la legislatura, raó per la qual alguns podrien titllar-lo d’electoralista. Per aquest motiu, Nadal va sortir al pas de les possibles especulacions i va assegurar que la intenció del Govern es “deixar-ho tot ben lligat passi el que passi el 28-N”. A més, el conseller va insinuar que CiU havia posat pals a les rodes del Govern per tal d’intentar evitar un bon final d’aquesta obra faraònica tot assegurant que “pretenien que ens enfonséssim en la negociació dels crèdits i que no els poguéssim deixar lligats abans de les eleccions”.

Actualment en aquest tram s’han començat a instal·lar les vies dels punts més propers a la ciutat del Prat, i està previst que els convois comencin a circular-hi l’any 2012.

TRES TUNELADORES

Actualment hi ha tres tuneladores que excaven el subsòl de la ciutat per tal d’enllestir el traçat per on circularà la Línia 9 de metro. Una es troba a l’alçada de la Zona Universitària i avança cap al carrer Mandri (Sant Gervasi-Bonanova); l’altra perfora per les estacions que es disseminen a l’entorn de la Zona Franca en direcció nord, i la tercera enllesteix el tram que va des de la Sagrera cap al carrer Mandri.

A dia d’avui ja s’han enllestit 38,5 quilòmetres de la Línia 9, una xifra que suposa el 77% del totals de túnels que s’han de construir. D’aquests, els 11 que conformen el tram que va des de Santa Coloma i Badalona cap a la Sagrera ja estan operatius.

En total aquesta obra faraònica tindrà un cost aproximat de 6.829 milions d’euros i entrarà a funcionar l’any 2014.