La construcció del nou Palau Blaugrana marcarà l’inici per a la creació de l’Espai Barça > El club preveu presentar el pla de viabilitat econòmica entre finals de 2011 i principis de 2012

Una de les principals promeses amb què Sandro Rosell va arribar a la presidència del Futbol Club Barcelona ara fa poc més d’un any va ser reurbanitzar tot l’entorn del Camp Nou i convertir-lo en el que la directiva del club anomena Espai Barça. Aquest projecte contempla convertir el Camp Nou en l’eix a partir del qual es vertebraria tota la resta d’equipaments que el club ja té al districte de la Corts, com el Miniestadi, el Palau de Gel o el Museu del Barça, i d’altres que s’haurien de construir com una zona comercial, un gimnàs, un auditori, un hotel o un espai destinat a les penyes. Tot plegat distribuït en una zona de quasi 40.000 metres quadrats que quedaria oberta a tota la ciutat i homogeneïtzada amb la resta del barri.

Es tracta, probablement, del major projecte de caire social en què s’ha involucrat l’entitat blaugrana en els seus més de 100 anys d’història. Per aquest motiu, des del club sempre han anunciat la seva intenció de buscar el màxim consens possible tant amb l’Ajuntament de Barcelona com amb els veïns de les Corts.

PRIMERES PASSES

Tot i que les línies mestres de l’Es­pai Barça es van fer públiques durant la campanya electoral a la presidència del club, des d’aleshores, la directiva blaugrana no havia tornat a referir-se al projecte. Aquest silenci es va trencar la setmana passada quan el directiu de l’Àrea Econòmica i Estratègica del Barça, Jordi Moix, va fer ba­lanç de l’estat patrimonial del club i dels projectes més importants que l’entitat haurà d’afron­tar els propers anys.

EL PALAU, PRIORITARI

Tal com va explicar Moix, la cons­trucció del nou Palau Blaugrana, que significa enderrocar l’actual i construir-ne un de nou dins de l’àrea de l’Espai Barça, “és el més urgent”. El nou Palau, una exigència de l’Eurolliga perquè l’actual s’ha quedat petit i obsolet en molts aspectes, tindria una capacitat per a entre 10.000 i 12.000 espectadors i conservaria la característica cúpula del Palau actual. Segons va afirmar Moix, el pressupost necessari “no baixaria dels 75 milions d’euros”, motiu pel qual el club buscarà finançar part d’aquesta inversió amb l’entrada de “recursos externs”. Posar un nom comercial al nou Palau és una de les vies de finançament que estudia el club.

En tot cas el projecte i el seu calendari encara no estan del tot perfilats i la directiva blaugrana està enllestint un pla de viabilitat econòmica que es presentarà entre finals d’aquest any i principis del següent. Si les conclusions són favorables, el nou Palau Blaugrana podria ser una realitat en poc menys de tres anys, aproximadament quan finalizi l’actual mandat de Sandro Rosell.

L’ESPAI BARÇA, DESPRÉS

Maqueta dels diferents elements que conformaran l’Espai Barça


La finalització de les obres del nou Palau Blaugrana marcaran l’inici de la construcció de bona part dels elements que configuren l’Espai Barça. Aquest són principalment una pista de gel multifuncional annexa al Palau amb una capa­citat per a unes 2.500 persones, el nou museu, un auditori, un edifici d’oficines, una zona esportiva amb gimnàs i diferents poliesportius, la llar del soci, el racó del penyista, noves places d’aparcament, una gran zona verda i un hotel. Les instal·lacions pròpies com oficines o espais exclusius per a socis i simpatitzants se sufragaran amb diners del club, mentre que la resta, com l’hotel, es cediran en règim de concessió, de manera que empreses externes puguin explotar-lo, tot i que els terrenys seguiran sent del Barça i el club acabaria sent el propietari de l’equipament al cap d’uns anys. La inversió que el club considera que hauria d’assumir per convertir l’Espai Barça en una realitat rondaria els 50 milions d’euros, nou Palau Blaugrana a banda.

A banda de tot l’entorn del Camp Nou, l’Espai Barça es completa amb l’illa del Miniestadi, però d’aquesta, pocs detalls han trascendit. Fins al moment l’únic que se sap és que la directiva encapçalada per Sandro Rosell va frenar l’antic pla de requalificació del Mini acordat per l’Ajuntament i l’expresident Laporta, i que el club blaugrana s’ha compromès a presentar una nova proposta al consistori barceloní durant els propers mesos. Segons Moix, l’anterior plantejament sobre els terrenys que ocupa el Miniestadi suposava per al club “quedar-se amb la meitat d’hectàrees, i en la millor de les hipòtesis, amb un rendiment d’entre 50 i 75 milions d’euros”.

LA CIRERETA DEL PASTÍS

La cirereta a tota aquesta transformació urbanística l’hauria de posar la construcció de l’estació de metro Camp Nou i la poste­rior arribada de la Línia 9 fins a l’estadi blaugrana. Sembla que aquest punt no serà fàcil, ja que el tram central d’aquesta línia es troba a dia d’avui pràcticament aturat degut a les retallades en matèria d’infraestructures i s’ha prioritzat la construcció del tram  de la Zona Franca que unirà el Port amb l’Aeroport.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram