La campanya de rebaixes s’allargarà fins al març. Foto: Arxiu

Any nou, vida nova. Aquest és el mantra que es repeteixen els botiguers barcelonins per encarar les rebaixes d’hivern que van arrencar el passat 7 de gener, després de la ressaca d’un Nadal que, pel que fa als eixos de proximitat de la ciutat, podia haver estat millor. Aquesta és, com a mínim, la sensació que tenen a la Fundació Barcelona Comerç, des d’on expliquen que “en general” la campanya nadalenca ha estat “més fluixa que l’any passat”.

Sigui com sigui, els comerciants fan gala de la seva tenacitat i tornen a posar tota la carn a la graella per vendre més durant les rebaixes, fent bona aquella dita que resa que ‘al mal temps, bona cara’. Literalment. I és que les baixades de temperatures previstes per a les pròximes setmanes poden ajudar a vendre més roba d’abrigar, la qual no havia tingut sortida a causa de la tardança en l’arribada del fred, cosa que ha provocat que hi hagi molt d’estoc.

Els botiguers barcelonins també esperen que la temporada de descomptes ajudi a maquillar els balanços discrets de finals d’any, causats per l’efecte dels atemptats de l’agost –sobretot a la zona del centre de la ciutat– i la inestabilitat política generada pels fets d’octubre.

SENSE CONSENS
Les rebaixes van arrencar el 7 de gener, però de manera oficiosa, ja que la nova llei de comerç no estableix un inici normatiu de la campanya i permet fer descomptes al llarg de tot l’any. En el cas de Barcelona, el petit comerç ha tornat a respectar l’arrencada de les rebaixes, tot i que moltes grans marques ja estaven fent descomptes des de Nadal.

Aquesta situació genera crítiques des de la Fundació Barcelona Comerç, que alerta sobre “l’impacte negatiu” que provoca la manca de consens a l’hora d’establir un començament dels descomptes, cosa que “desconcerta” el consumidor i “devalua” el concepte de rebaixes. En aquest sentit, des de la fundació destaquen que és el petit comerç “qui fa el descompte real”.

De moment, la fundació descriu com a “positiva” l’arrencada d’una campanya que ha de servir per recuperar terreny.

 

Les contractacions
segueixen a l’alça

Les previsions de les empreses de feina temporal apunten a un augment de les contractacions a Catalunya durant aquest període de rebaixes respecte del de l’any passat. En concret, Adecco preveu la creació de gairebé 19.000 nous llocs de feina a Catalunya, un 5% més que l’any 2017. En segon lloc se situa el País Valencià, amb uns 17.000 contractes.

Per la seva banda, Randstad eleva la previsió i estima que durant gener i febrer es crearan 22.550 nous contractes a terres catalanes. Sigui com sigui, Catalunya liderarà el rànquing de creació d’ocupació al comerç amb motiu de les rebaixes.

D’aquesta manera, les xifres de nous contractes durant la campanya de descomptes de l’hivern encadenen cinc anys d’augments considerables al Principat, després que el 2013 registressin uns números molt baixos amb menys de 10.000 contractacions.

Tot plegat, un nou indicador que el comerç s’està esforçant molt per acabar de sortir d’una crisi que s’arrossega des de fa gairebé una dècada. Tanmateix, encara costarà assolir de nou les altes xifres d’abans de la crisi.

WhatsAppTwitterEmailFacebookTelegram