El regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament, Antoni Vives, aposta per la ciutat que“volen” els barcelonins

El districte d’Horta i la resta de la ciutat, compta amb un renovat pla tècnic de millora de la neteja viària. El passat mes de novembre l’Ajuntament de Barcelona ja va anunciar un dels seus propòsits d’any nou: realitzar una millora evident en el servei de neteja de la ciutat. I els desitjos no han estat en và.

UNA CIUTAT NETA

“Es tracta de reordenar la nostra prioritat, i aquesta és que la ciutat estigui neta i que la percepció dels ciutadans sigui que Barcelona està al nivell que ells volen”, afirma el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Antoni Vives.

El pla, que no suposa cap cost afegit a la despesa que significava ara la neteja de la ciutat, preveu una sèrie de canvis en el funcionament dels serveis de neteja. En primer lloc, s’incrementa el reg amb aigua en horari de matí, especialment a les places i els carrers més concorreguts. Aquesta operació requereix un total de 26 operaris i 12 vehicles d’aigua.

Un dels altres canvis notables a l’hora de netejar la ciutat és la modificació dels itineraris i les freqüències de pas dels equips de neteja i manteniment per les zones de la ciutat amb més tendència a l’abandonament d’estris i bosses d’escombraries fora dels contenidors, disposats amb una finalitat sovint no aconseguida. Aquesta nova manera d’organització, comportarà la mobilització de 187 operaris diàriament, distribuïts en un total de 169 equips.

PAPERERES MÉS GRANS

Papereres de 70 litres o bé de doble cistella i amb una capacitat total de 140 litres són una de les altres novetats que inclou el nou pla. Es preveu la col·locació d’un total de 500 papereres de gran capacitat arreu de la ciutat, xifra que significaria que el dos per cent de les papereres barcelonines (25.229 en tota la ciutat) serien de gran capacitat.

La recollida de cartró també canvia el seu torn per adaptar-se als horaris comercials. Així doncs, es passarà a recollir quan finalitzi l’activitat comercial. En aquest sentit, el proper dia 1 de març, una vegada hagi acabat el període de rebaixes, s’iniciarà aquesta actuació que ja està funcionant, ara per ara, als districtes de l’Eixample i Ciutat Vella, en horari nocturn.

MÉS COMUNICACIÓ

Els altres dos punts forts de l’anomenat pla de xoc se centren en els temes de comunicació i en el reforç de l’autoritat.

Per una banda, el pla de comunicació pretén engegar diverses campanyes per demanar als ciutadans la col·laboració així com també sensibilitzar-los que el nivell de neteja de la ciutat és una responsabilitat de tothom que hi viu.

D’altra banda també hi haurà un reforç de l’autoritat municipal. La seva tasca principal serà posar èmfasi en el compliment de les ordenances relacionades amb la neteja, sobretot en actituds ciutadanes com ara l’abandonament d’escombraries fora dels contenidors, cartells, pintades i adhesius, i defecacions de gossos.