Enric Gil

Foto: Enric Gil (Meridiana Aquàrium)

Enric Gil regenta una botiga, Meridiana Aquàrium, que fa 38 anys que és oberta. Això li ha valgut una experiència comercial que posa en pràctica com a president de l’associació de comerciants Sagrera Activa. Gil defensa el comerç de proximitat com un actiu per millorar els barris i evitar-ne la degradació.

Com ha canviat el comerç de proximitat durant els últims 38 anys?
Ha variat bastant. Abans era més familiar. A més, les vendes solien concentrar-se als dissabtes, i entre setmana en feies menys. Ara s’han diversificat i es fan durant tota la setmana. A més, el comerç online ens ha afectat: és competència deslleial.

Està en risc el petit comerç?
Crec que el comerç generalista acabarà morint. T’has d’especialitzar o convertir-te en un referent al barri per allò que fas. Aquí hi ha forns de pa que tenen cues molt llargues cada dia. Si obres una botiga de roba normal en un barri, no té futur. Des del meu punt de vista, tot passa per la superespecialització.

Quins són els reptes de futur del sector?
Hem de fer que la gent s’adoni que el comerç de barri és de qualitat. Que coneixem els nostres veïns/clients i que fem una tasca social de radar amb la gent gran i d’ajuda als més petits en cas d’alerta. Un barri sense comerç és un barri abocat a la degradació i la inseguretat.