Imatge actual de la plaça Sanllehy. Arxiu

Per les seves dimensions faraòniques, la construcció de la futura Línia-9 de metro es va plantejar en tres trams diferents; un primer, que uneix la veïna població de Santa Coloma amb l’estació de la Sagrera, el tram central, que partirà de la Sagrera i creuarà la ciutat travessant districtes com el de Gràcia, Sarrià-Sant Gervasi o les Corts, i un tram final que unirà dos dels epicentres econòmics de la ciutat, la Zona Franca i l’Aeroport del Prat.

TRAM PARALITZAT

Les previsions inicials del Govern eren treballar de manera conjunta en tots els trams, però les retallades pressupostàries que s’ha vist obligat a aplicar el Govern d’Artur Mas han fet replantejar la idea inicial, tot i que el president continua considerant la Línia-9 com “la joia de la corona del transport metropolità”. En un principi es va anunciar que s’alentiria el ritme de les obres i es deixaria enlaire la contrucció d’algunes estacions com la de Muntanya al barri de la Salut, però fa dues setmanes el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, que a partir d’ara es paralitzaran les obres del tram central de la línia i es potenciarà la construcció del ramal que unirà la Zona Franca amb l’Aeroport, és a dir, l’últim tram de la línia, que podria inau­gurar-se de cara al 2014. En opinió de Recoder, amb la construcció aquest tram final quedarien connectats entre sí dos “àmbits econòmics de primera magnitud”.

COMERCIANTS MOLESTOS

Per altra banda, els comerciants de la plaça Sanllehy i els seus entorns han denunciat que la paralització sine die de les obres de la Línia 9 els perjudica seriosament i demanen a la Generalitat que redacti un nou pla de mobilitat per al barri de la Salut.

Els botiguers lamenten que les obres estan aturades des de fa mesos i ningú els ha informat de quan es reprendran. Durant aquest temps afirmen que molts comerços de carrers com Ramiro de Maeztu, l’avinguda Pompeu Fabra o Mare de Déu de Montserrat han hagut de tancar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram