Una de les entrades de l’estació dels FGC. Foto: Google Maps

Les obres a la L8 que han de permetre la connexió entre Gràcia i plaça Espanya començaran al voltant de l’any 2020 i podrien estar acabades el 2023.

Això és el que dijous passat el conseller d’Obres Públiques de la Generalitat, Santi Vila, i l’alcalde de la ciutat, Xavier Trias, van exposar durant la presentació de l’estudi informatiu de perllongament de la línia L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). L’obra, que està contemplada en el Pla Director d’Infraestructures 2011-2020 com a actuació prioritària, suposaria la construcció de quatre quilòmetres de vies i tres noves estacions, que tindrien un cost de 321 milions d’euros. La nova línia, que pujarà pel subsòl del carrer Urgell, tindrà parades a l’Hospital Clínic i la plaça Francesc Macià i continuarà per Travessera de Gràcia fins a Gal·la Placídia. Precisament a la Travessera, entre Balmes i Via Augusta, es farà l’estació que quedarà unida amb l’actual de Gràcia dels FGC.

Les obres també permetran que Francesc Macià tingui una parada de metro –els FGC es fusionarien amb la xarxa de metro a aquesta alçada– i així es resoldria una mancança històrica. El conseller Vila va afirmar que durant el 2015 es decidirà per quina via de finançament s’opta.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram