Gran de Gràcia és un dels eixos amb millor salut. Foto: Eix Gran de Gràcia

Els principals eixos comercials de proximitat de la ciutat són territori gairebé inhòspit per a les botigues de les grans cadenes i franquícies. Així ho constata l’estudi ‘Activitat comercial i ecosistema dels eixos de proximitat de Barcelona’, presentat recentment per la Fundació Barcelona Comerç, que conclou que només un 4% de les botigues dels seus 21 eixos són de grans cadenes. Tot i aquestes xifres tan baixes, hi ha alguna excepció on aquestes botigues tenen una presència major, tot i que tampoc molt destacada. Es tracta de Gran de Gràcia, l’eix on hi ha més botigues d’aquest tipus de comerç, ja que representen un 10,5% (48 botigues) del total del teixit comercial.

Segons el president de la Fundació Barcelona Comerç, Salva Vendrell, els eixos comercials, tot i aquests baixos percentatges, han guanyat “atractiu comercial” per a les grans cadenes. Per la seva banda, Carles Carrasco, investigador de l’Iese i un dels autors de l’estudi, considera que la penetració actual de les grans marques als eixos comercials no representa cap problema perquè aquests puguin mantenir la seva idiosincràsia i el seu “perfil propi”.

97% DE LOCALS ACTIUS
Gran de Gràcia també és l’eix, dels 21 que s’analitzen a l’estudi, que té més locals actius, concretament un 97%. 459 estan en funcionament i només 14 estan buits. Per últim, també és un dels eixos amb un percentatge de comerços no quotidians (equipaments per a la persona, equipaments per a la llar, cultura i lleure) més elevat (48%) respecte del total de locals ocupats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram