El comerç ocupa 150.000 persones a Barcelona. Foto: Arxiu

L’Ajuntament ha presentat 43 mesures per “reforçar i projectar el comerç de proximitat”. Així ho va explicar la regidora del ram Montserrat Ballarín el passat 16 de juny.

La quarantena de mesures impulsades estan dirigides a la reactivació del comerç a les zones amb menys activitat, posar-lo en valor com a “vertebrador de la vida quotidiana dels barris” i incrementar la seva competitivitat. En conclusió, fer créixer els resultats mentre es preserva el model comercial barceloní.

Per fer-ho, s’estan posant en marxa dues proves pilot per a la implantació de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana (APEU) al Born i a Sant Andreu. Es tracta d’una fórmula de gestió de zones de les ciutats amb alta presència comercial mitjançant una col·laboració entre els sectors públic i privat. La idea, que ja fa anys que ressona a Barcelona, s’inspira en els Business Improvement Districts (BID) britànics i estatunidencs.

Per altra banda, les mesures anunciades intentaran fomentar la innovació digital en el sector, reduir el nombre de locals buits i impulsar la seva ocupació. En aquest últim cas, es farà una prova pilot a Ciutat Vella.

Altres mesures estan dirigides a fomentar l’associacionisme entre els comerciants, professionalitzar-ne la gestió i a la creació de l’Observatori del Comerç, que recollirà i analitzarà dades sobre aquesta activitat. Per altra banda, es volen crear sinergies entre la cultura i el turisme perquè reverteixi en el comerç.

El sector del comerç ocupa 150.000 persones i està format per més de 16.000 empreses arreu de la ciutat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram