Gran de Gràcia va estar tallat ahir des de les 11 del matí. Foto: Línia Gràcia

Barcelona és una ciutat que viu amb passió certs debats que l’afecten. Un d’aquests és, sens dubte, el de la mobilitat i, més concretament, quin paper han de jugar en aquest escenari els cotxes. És per això que quan se celebra, tal com va passar ahir, el Dia Sense Cotxes, apareixen defensors i detractors de la mesura carregats d’arguments. Però, més enllà d’això, com es va viure la jornada d’ahir a Gràcia?

L’Ajuntament havia apostat per tallar Gran de Gràcia ­–aquest tall, juntament amb el de Via Laietana, eren els dos més importants de la ciutat– a partir de les 11 del matí. Què va suposar aquest trencament de la normalitat? Doncs depèn amb qui es parli. “Ho trobo molt positiu perquè és una mesura que serveix per conscienciar la gent, ja que ara mateix tenim un problema amb la contaminació”, explica l’Héctor, un veí gracienc implicant en diverses plataformes veïnals. Tot seguit, afegeix amb ironia el següent: “Jo ho faria al revés, tot l’any sense i un dia amb cotxes”.

En la línia de l’Héctor hi ha Toni Ramon, el president de l’Associació de Veïns de Gràcia. Més enllà de les circumstàncies que es poden viure en un dia com ahir, Ramon insisteix en la necessitat de fer avenços en l’aposta de “pacificar el trànsit de la ciutat” i remarca que troba “molt correcte” una iniciativa com la del Dia Sense Cotxes.

NO HO VEUEN CLAR
Qui discrepa força de les dues opinions anteriors són els comerciants. David Rodríguez, el president la Unió de Botiguers de Travessera i Casc Antic, que té el seu negoci a la Travessera de Gràcia –un dels carrers perpendiculars a Gran de Gràcia– lamenta que “ahir a la Travessera hi havia molts cotxes i contaminació i fins a Torrent de l’Olla el carrer es va col·lapsar a estones”. Rodríguez afegeix, de forma contundent, que “el Dia Sense Cotxes ha anat molt malament i des de l’Ajuntament no ens han tingut en compte”.

Qui tampoc va acabar del tot satisfet ahir és Rodrigo Font, el secretari de l’Associació de Comerciants Gran de Gràcia. Font, però, té una opinió molt més matisada que Rodríguez. En el seu cas, es tracta d’un comerciant del carrer que es va tallar. “Al matí hi va haver força moviment a la botiga però la tarda va ser molt fluixa i va acabar sent una de les pitjors del mes”, explica Font. En paral·lel, lamenta “la poca informació que ha donat l’Ajuntament” i afegeix que es va trobar “amb molta gent que no sabia que era el Dia Sense Cotxes”. Tot i això, aquest comerciant destaca que “hi va haver bona organització per part de la Guàrdia Urbana”. Per últim, apunta que “hauria estat millor fer-ho en dissabte perquè no hagués afectat tant a la circulació”.

Sembla que la idea que en el futur no hi ha d’haver tants cotxes a la ciutat és àmpliament acceptada però queda clar que iniciatives com el Dia Sense Cotxe encara generen posicions força contraposades.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram