En referència a les declaracions que l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va fer sobre el trasllat de la presó Model en l’entrevista concedida al Línia Eixample (número 5), volem recordar que no és veritat que sigui una reivindicació d’uns deu anys, sinó que es remunta a més de trenta anys durant els quals hem reclamat la recuperació d’aquest espai públic per a equipaments per al barri. Ja és hora que sigui una realitat i no se li ha de donar tanta importància a la col·locació de la primera pedra. Per tant, demanem que es compleixi d’una vegada amb aquest compromís.

L’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample tampoc no està d’acord amb les declaracions de l’alcalde sobre les obres del Tren d’Alta Velocitat (TAV) pel centre de Barcelona per les següents raons:

1. Diu que “el túnel és imprescindible per a la construcció de l’estació de la Sagrera”. En aquest túnel s’han gastat molts diners i encara en costaran molts més, ja que encara falta un bon tros de l’Eixample per perforar, sense comptar la instal·lació de tota la catenària, l’electrificació, etcètera. Tot això, seria més econòmic i es podria fer més ràpidament amb el bypass del Vallès, qüestió a tenir en compte en un temps de crisi. Aquest diners es podrien utilitzar en agilitzar les obres de l’estació intermodal de la Sagrera, que és el que veritablement interessa a tota la xarxa ferroviària.

2. A les declaracions de l’alcalde de “s’ha fet l’obra i no ha passat res”, la realitat és una altra. Hi ha esquerdes a edificis i locals, i ningú no se’n responsabilitza. Han hagut de tancar molts comerços i altres han tingut pèrdues considerables (l’Ajuntament no ha tingut el detall d’eximir-los d’impostos per compensar aquesta situació extraordinària). Ha augmentat la delinqüència en aquests llocs, a part d’altres incidències i molèsties.

Si a l’alcalde Hereu li sembla que tot això “no és res” vol dir que no li preocupa el dia a dia dels seus conciutadans.

3. A l’entrevista explica que les coses “es fan per a la gent i amb la gent”. El Sr. Hereu sap prou bé que aquestes obres s’han fet en contra de la ciutadania, ja que ha desobeït els acords plenaris de l’Ajuntament en aquesta qüestió (de la mateixa manera que l’anterior govern de la Generalitat), quan són part decisòria del Consorci d’Alta Velocitat al seu pas per Catalunya i, en concret, per Barcelona.

4. També manifesta que “ara no hi ha tema”, declaració poc afortunada que va en contra del que diuen els tècnics que són real­ment independents i que indiquen que encara existeixen els riscos per diverses raons. Aquestes són:

– Encara falta una gran part del túnel per foradar a l’Eixample.

– Encara és aviat per calcular les conseqüències que poden ocorre arran de la manipulació del subsòl -que canvia la seva morfologia i debilita el terreny-, i els problemes que poden provocar les aigües freàtiques i altres incidències.

– Finalment, hi ha les repercussions de les vibracions de tant trànsit ferroviari a prop d’habitatges i monuments.

Associació de Veïns de l’Eixample Esquerra

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram