Durant la postguerra, el teixit industrial català va buscar maneres de fer accessibles els vehicles a una població amb pocs recursos. Així van sorgir els microcotxes, petits turismes i furgonetes que funcionaven amb motors de motocicletes. Fabricats per empreses que en la majoria de casos tenien una producció artesanal, van permetre mantenir la indústria de l’automoció a l’àrea metropolitana.

Una mostra d’aquests vehicles es pot veure al recinte de la Fabra i Coats fins el 15 de març. És la primera exposició que el Museu d’Història de Barcelona organitza a l’antiga fàbrica de Sant Andreu, i els visitants, a més del mític Biscuter, podran veure altres microcotxes com el Rana, el Delfín, la furgoneta Hispano o el Mymsa.

Després de la desfeta de la Guerra Civil, i gràcies al dinamisme de la seva ciutadania i al bagatge tècnic adquirit fins abans de la contesa bèl·lica, en pocs anys Catalunya va tornar a ser la zona capdavantera de l’estat espanyol pel que fa a producció industrial i manufacturera. A Catalunya, i a Barcelona en especial, un gran nombre de tallers petits i mitjans van iniciar amb el seu propi esforç un nou enlairament industrial del país dins de l’àmbit de l’automoció. Eren iniciatives empresarials que, en les dures condicions de la ­postguerra, combatien les limitacions industrials conseqüència del règim d’autarquia imposat per la dictadura amb una clara voluntat d’emprenedoria i fortes dosis d’entusiasme.És en aquest context que apareixen els anomenats microcotxes. Aquesta exposició disposa de diverses peces de la col·lecció privada del Sr. Claudi Roca, una de les col·leccions de microcotxes més importants del país.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram