Mercat Sant Antoni ple

Des que es va inaugurar l’edifici actual, el Mercat de Sant Antoni s’ha convertit en un punt d’interès més per als turistes que visiten Barcelona

L’Ajuntament va aprovar la setmana passada un acord de bones pràctiques amb les associacions de guies turístics acreditades per la Generalitat, AGUICAT i APIT, per reduir les molèsties que pot ocasionar el turisme en la vida quotidiana de la ciutat. Aquest document recull, entre altres coses, la prohibició de l’entrada de grups de quinze o més visitants al Mercat de Sant Antoni els divendres i dissabtes dels mesos de temporada alta (de l’1 d’abril al 30 d’octubre), una mesura que, de fet, ja es va aprovar el 2019 i ha estat vigent des d’aleshores. Per tant, el consistori no ha pres cap nova mesura relacionada amb les visites turístiques que rep el Mercat de Sant Antoni.

Des que es va inaugurar l’edifici actual, el Mercat de Sant Antoni s’ha convertit en un punt d’interès més per als turistes que visiten Barcelona, però aquest mercat no vol ser una nova Boqueria, amb més turistes que veïns. “Sense menysprear mai ningú, nosaltres som un mercat eminentment de barri, el barri és sagrat, és la nostra prioritat”, defensa el gerent de l’equipament, Miquel Humedes. És per això que agraeix la regulació de les visites turístiques els caps de setmana, perquè és quan es produirien més aglomeracions que “afectarien la compra diària dels veïns”, l’essència i la raó de ser del Mercat de Sant Antoni.

No obstant això, assegura que les visites turístiques de famílies o grups petits poden conviure amb l’activitat habitual del mercat i que “no fan cap mal”, més aviat al contrari: “Ens agrada que vinguin, vegin el que tenim i ho valorin”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram