El centre comercial de Les Arenes ja funciona a ple rendiment. Arxiu/Adolf García

Superats els 100 primers dies des de la seva inauguració el passat 25 de març, el complex de les Arenes ja ha assolit la xifra de 2,7 milions de visites i té el 100% dels seus locals comercialitzats, tot i que alguns d’ells encara estan enllestint les reformes prèvies a l’obertura.

Portaveus de Metrovacesa, empresa propietària del centre comercial, consideren que la bona acollida per part del públic que ha tingut el centre des de la seva inauguració respon a una combinació de turistes que s’acosten al barri per visitar Montjuïc o per assistir a actes celebrats a la Fira, i residents de la zona que estan convertint el centre en una visita de referència per a realitzar algunes compres diàries. A tot això cal sumar-hi l’atracció de visitants que suposen alguns dels establiments situats a l’interior de les Arenes com el Museu del Rock o els diferents restaurants amb que compta.

ESTRENA DE LA CÚPULA

Un dels principals reclams del centre comercial de les Arenes és la seva gran cúpula, que ja s’ha convertit en visita obligada per a tots els que s’acosten a l’antiga plaça de braus. És tracta d’un gran espai circular dissenyat pels arquitectes Richard Rogers i Alonso Balaguer, amb una superfície hàbil de quasi 2.600 metres quadrats i un gran mirador de 360 graus. Es tracta d’una de les construccions d’aquest tipus més grans d’Europa, amb capacitat per a unes 2.000 persones.

Tot i que des de la inauguració del passat mes de març ja s’han realitzat diferents esdeveniments al seu interior, com l’acte de final de campanya de la plataforma Barcelona Decideix o la Fira Internacional del Videojoc i l’Oci Interactiu (Gamelab), la cúpula no es va inaugurar oficialment fins el passat dijous a la tarda amb un còctel que va reunir centenars d’assistents.