L’únic concessionari de Barcelona que comercialitza el Nissan LEAF es troba al carrer París amb Calàbria

L’alcalde Trias i el president Mas van assistir a la presentació del corxe

La rapidesa amb què les societats  industrialitzades d’avui dia consumeixen els combustibles fòssils del planeta, fa que molts analistes en aquesta matèria hagin posat data de caducitat (s’estima que aquesta serà dintre d’uns 50 anys) a les reserves petrolíferes que encara resten a diferents punts del món. Aquesta tendència irreversible ha fet que d’uns anys ençà la indústria automobilística hagi pres consciència de la necessitat que té el sector d’explorar vies alternatives per fer funcionar els vehicles.

En aquest sentit, l’alternativa per la que s’ha decantat la majoria de marques és el cotxe elèctric, que tot just comença a fer-se un lloc en el mercat i ja compta amb els primers models a la venda. Un d’ells és el Nissan Leaf, un vehicle amb un motor íntegrament elèctric que es va presentar la setmana passada a Barcelona i que només es vendrà a dos concessionaris del país; un situat a Molins de Rei i l’altre a la confluència del carrer París amb Calàbria. El Nissan Leaf, que actualment ja es comercialitza a països com Japó o els Estat Units, no produeix cap emissió contaminant i es calcula que genera unes despeses de poc menys de dos euros per cada cent quilòmetres.
Barcelona és una de les ciutats que està fent una aposta més ferma i decidida per acollir aquest tipus de vehicles als seus car­rers. En aquest sentit, la ciutat comtal és pionera a tot l’estat en el desplegament d’una xarxa de punts de recàrrega que ja compta amb 242 punts habilitats, tant públics com privats, i es preveu que a finals d’any aquest xifra hagi augmentat fins als 275. De fet, a dia d’avui, per Barcelona ja hi circula una flota de vehicles elèctrics públics pròxima a les 300 unitats.
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram