Cua túnel Glòries

Uns 25.500 vehicles havien passat per la nova infraestructura aquest dilluns, mentre que abans ho feien uns 43.000. Foto: Ethan López/ACN

L’Ajuntament de Barcelona instal·larà càmeres per controlar els laterals de la Gran Via i evitar infraccions, ha avançat el gerent de Mobilitat del consistori, Manuel Valdés, a Betevé. El túnel de les Glòries va registrar retencions per entrar a la ciutat aquest dilluns, el primer dia laborable de la nova infraestructura a ple rendiment, i alguns conductors van intentar esquivar-les pels laterals de la Gran Via.

Fins a les 6 de la tarda, havien circulat pel nou túnel uns 25.500 vehicles dels 43.000, que fins ara entraven a Barcelona cada dia per les Glòries, ha indicat Valdés. El túnel de les Glòries va obrir aquest diumenge els carrils en sentit Llobregat mig any després d’haver posat en funcionament els que van en direcció Besòs, amb tots els canvis que això comporta en la circulació a la zona.

El responsable de Mobilitat ha assenyalat que la intenció de reduir els carrils per als cotxes d’entrada a Barcelona és promoure l’ús del transport públic i que l’objectiu del túnel “no és generar una nova connexió, sinó soterrar la que hi havia”.

Primer dia complicat

Aquest dilluns al matí es registraven retencions en el primer dia feiner de funcionament del túnel de Glòries en sentit Llobregat. L’Ajuntament de Barcelona, però, ho ha emmarcat en una situació de “densitat viària com cada dia en hora punta”. En concret, hi va haver més volum de vehicles a la cruïlla lateral muntanya, al carrer Bilbao amb Gran via, i també alguns conductors despistats al carrer Llacuna amb Gran Via. A més, es va produir una incidència a l’interior del túnel, amb un vehicle avariat que va complicar una mica més la situació. El túnel va funcionar correctament i des del Servei Català de Trànsit no van detectar afectacions més enllà de les cues habituals a la C-31 a Badalona.

El consistori ja va advertir que el dilluns podria ser complicat en hora punta i va demanar sortir amb temps o utilitzar el transport públic en la mesura del possible.

ERC demana un carril bus-VAO

El principal grup a l’oposició de l’Ajuntament de Barcelona, ERC, ha apuntat que es tracta d’una situació de congestió “previsible però també evitable”. En aquest sentit, els republicans proposen que es permeti als Vehicles d’Alta Ocupació (VAO) circular pel carril bus, com ja passa a la C-31.

Així, Esquerra ha presentat un prec d’urgència a l’alcaldessa perquè el govern municipal es comprometi a estendre fins al túnel de Glòries el carril bus-VAO de la C-31 de Badalona amb l’objectiu de reduir la congestió viària en la trama urbana de Barcelona. Actualment, al carril bus-VAO de la C-31 es permet la circulació dels vehicles amb dos ocupants o més, conductor inclòs, d’acord amb la informació del Servei Català de Trànsit. Segons el prec, estendre aquest carril també permetria maximitzar la utilitat pública de la inversió realitzada i promoure un ús més eficient del vehicle privat.

L’oposició carrega contra el “col·lapse”

Des de Ciutadans, la regidora Luz Guilarte ha criticat el “col·lapse” a la zona, amb cues “de més de dos quilòmetres”: “Set anys d’obres, més de 100 milions d’euros invertits per una solució que és el cul d’ampolla i que augmenta la contaminació”. En aquest sentit, Guilarte ha carregat contra Colau i el PSC, a qui considera responsables d’haver convertit la mobilitat “en un dels principals problemes de Barcelona”.

En la mateixa línia s’ha expressat el regidor del PP, Josep Bou, que també ha qüestionat el cost i el temps d’execució de les obres. “El dia en què s’obre el túnel hi ha més cues i, en conseqüència, més congestió i contaminació”, ha lamentat, “el model de Colau i Collboni és col·lapsar Barcelona, felicitats per aquest nou desastre”.

Finalment, la presidenta de grup de JxCat a l’Ajuntament de Barcelona, Elsa Artadi, també ha reaccionat a la situació titllant-la de “surrealista”. “Inaugures una infraestructura i genera caos, és el món al revés”, ha reblat. Així, Artadi ha recordat a l’equip de govern que molta de la gent que agafa el cotxe no ho fa per “caprici” i ha lamentat que comuns i socialistes hagin tractat el tema amb tan “poc rigor”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram